Dagbok: Dag 34, 10-08-13 Hem ljuva hem!

Fredagen den 13, tur eller otur? En turdag att vi ska hem. Eller strular något och vi måste stanna kvar, otur.
Pratat med N (spec. läkaren). Det blir på permission men som permanent ändå. Det berodde på att hon inte hade hunnit skriva hans PM (ett sjukintyg att han ska ha direkt vård vid akutbesök och hur han ska tas om hand). Lund och Kristianstad har det i datorn. Men vi måste ha ett med oss alltid i fall vi behöver uppsöka sjukhus. Vi ska ner på söndag kväll igen för provtagning på måndag morgon.
Det var massa packande och så skulle ju Lukas äta var 3:dje timme. Mamma kom strax efter tolv någonting. Hade kylväskor med sig till all mat.
Jisses, det var mer jobb än vi räknat med. Hela rummet + toan skulle städas noga. Vårt skafferi, kyl och frys tömmas och torkas av. Även packa ihop allt från avd. 
All Lukas bröstmjölk fick ligga i frysen så länge som möjligt. Vi fick gå uppom avd. och hämta det precis innan vi skulle köra. Tog en hel kylväska bara det. 
Fick gå igenom allt med N (spec. läkaren) och L (dietisten). var nervöst att åka hem, men ändå underbart. Lukas åt vid 15.00 och efter det packade vi ut. Bilen var helt fullastad.
Shit, hade vi verkligen haft så mycket med oss. Fick verkligen tänka efter så vi inte glömde något. Lukas mat, medicin, sprutor och tillbehör till sonden. Alla kläder och hygienartiklar. All mat. Vagn och Lukas kläder och presenter. Värre än en semester ju. 
Allt packat och klart och vi beger oss från Lund mot Arkelstorp. Vi mellanlandade i Tollarp. Hämtade upp mammas bil, hon hade kört sin dit, tagit vår som stod där (Jan-Erik och Andy hade lagat den) och kört till Lund med vår. Vi gav även Lukas mat vid 18.00 och tog en kopp kaffe. Vi ringde China Wall och beställde hämtmat. Pappa bjöd oss på det. TACK! 
Vi körde hem, ringde mormor på hemvägen som hade Louise. Bara en liten stund efter att vi kommit hem kom hon gående med vagnen. På tomten fick Louise syn på mig ståendes på verandan. Hon skrek av glädje; Min mamma, min mamma. Sen gick Stoffe ut och då blev hon ännu gladare ock skrek; Min pappa, min pappa. Och så glad hon blev för lillebror. Helt otroligt. Vi var hemma allihopa. 
Vi åt vår mat och drack kaffe med mamma och mormor. Vi packade upp en del. Förberedde inför Williams dop i morgon. Båda barnen duschade respektive badade.
Louise var så glad och uppspelt. Ville ha uppmärksamhet och samtidigt var det lite jobbigt med Lukas. Ge han mat och få komma till ro. Hysterisk kväll. Jag bröt ihop, var helt fruktansvärt. Jag kände det som att jag aldrig kommer klara av detta. Men mamma sa att det säkert bara var nu i början. Hoppas verkligen det för detta knäcker mig annars. 
Att lägga sig i sin egen säng var inte alls dumt. Dock ska ju Lukas ha mat 03 06, 09. Inte mycket sömn emellan. Underbart att vara hemma men SÅ ENORMT mycket tankar och känslor som väller runt i huvudet. Hur kommer allt att gå? Fixar vi detta? Hur tar Louise det? Kommer vi kunna ha något socialt umgämge? Blir det jobbigt att åka iväg etc.? Allt flyger runt. Får ta 1 dag i taget.  

Lukas med gammlamormor
Myser med gammlamormor hemma i soffan <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0