Våran myshelg och nu sjukstuga igen!

 Har velat skriva här hela helgen men det har varit hektiskt sen i onsdags..
Nu sitter jag och barnen här med min lista på Spotify, jag bloggar, Louise gör läxan och Lukas ritar.
 
I onsdags fm tog jag en 5.5 km löprunda igen och tiden blev minsann bättre. Härligt, sen blev det en snabbdusch och sen jobbade jag hela em. 
 
 
I torsdags jobbade jag 7-11. Fullt upp och jag var helt slut när jag kom hem. Hämtade barnen med vars en kompis efter skolan. Precis när vi skulle äta mellis så fick jag ont i övre delen av magen.. det släppte inte. 
Vi hade iallafall tacomys denna torsdag.. Till alla barns glädje!
Yogade på kvällen och det släppte lite under kvällen men kände ändå av det.
 
 
 
Jobbade samma tur på fredagen och hade ont även då.
Antagligen magkatarr.. Hann bara hem och elda och duscha och stressa in till BUP, på strategiutb för föräldrar med barn som har ADHD 13-16
Mamma hämtade barnen och jag veckohandlade på MAXI efteråt.
Köpte en fredagsbukett med tulpaner. Älskar tulpaner, köpte gula och fick direkt lite påskkänsla..
Hemma åt vi resterna från tacosen. 
Jag hällde upp ett glas vin till maten. Drack bara halva, tog resten med mig in till let's dance. 
Lukas la sig tidigt och jag och Louise tittade på tv. Jag somnade på soffan innan det var slut, med vinet kvar.. Jag som hade köpt kex, brie och vindruvor till fredagsmyset.. haha, det vara bara att gå upp i sängen och sova vidare.
 
 
 
 
 
Lördagen bjöd på fotbollscup i Bromölla för Lukas. 4 matcher, riktigt spännande. De spelade på konstgräs. Första gången för Lukas. Han var så duktig och skötte sig utmärkt! Så stolt jag blev! Louise var hos kompis hela dagen.
 
 
 
När vi kom hem på em duschade vi och begav oss vidare på middag och kolla Talanag hos Sandra och Razvan..
En superhärlig kväll.
 
 
 
 
 
På söndagen var vi ute och körde in ved, räffsade och spelade fotboll. Lukas satte en boll i trädet.. haha.
Sen kom syster/moster Helene förbi och hon skulle prova skjuta ner den.. vilket resulterade i att det plötsligt satt 2 bollar i trädet. Men den fick hon ner till slut.
 
 
 
 
 
 På em begav vi oss till vännerna i Vånga igen för att fira kalas. Ossian fyllde 4 dagen till ära och Enya fyller 7 nu i veckan. Mina extra små hjärtegryn. Som jag älskar denna familjen. 
Ett riktigt mysigt kalas ♥ 
Supergod fika.
 
 
 
 
 
 
Min favoritbusunge ♥
 
Jag har varit duktig och inte ätit kakor, godis, glass, läsk eller dylikt mån-lör. Har bestämt mig att jag får ha en unnardag i veckan och det blev söndagen denna veckan.,
Men redan i söndags morse mådde jag så bra. Man blir piggare och mår bättre utan sockret. 
Jag kämpar på, någon som vill hänga på?? 
 
Idag var det provtagning för Lukas och sen massage för min del. Jisses vad skönt det var. 1.5 timmes ren njutning. EGENTID! Min rygg och höft behövde verkligen det. 
Morfar fick passa Louise som vaknade med feber, genomförkyld och ont i halsen.. Att detta aldrig tar slut..
Som tur är, är jag ledig idag. Får se hur det blir i morgon...
 
Vi myste till det med hallon/mango smoothie till mellis. Svalkade gott och smakade somrigt! Längtar till vår och sommar riktigt mycket nu..
Fick en bok om träning av min syster igår. Verkar jätteintressant! TACK ♥
 
 
 
 
 
 
Nu ska det lagas middag här, hoppas ni får en mysig måndagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0