This summer night

Sitter i skrivande stund och lyssnar in Lasse Stefanz nya skiva.. Laddar upp inför lördag.. Då är det dans för fulla muggar ;)
Ikväll har min kusin med famij varit här på middag. Tacopizza och min hemmagjorda jordgubbssaft till middag, sen glass till efterrätt med min hemmagjorda sylt till som jag gjorde i förmiddags. Första sylten jag någonsin gör i mitt liv och den blev delicious :) 
Jag har fått dille på att safta och sylta i år.. Det är jättekul, 3 gånger i år redan. Kul att bjuda på egenproducerat :) 
 
Lukas var hos kompis i em och jag satte under tiden hans pizzadeg på jäsning. Lagom till jag hämtade honom var det dags att baka ut. Han valde pålägg själv, så kul att se honom hjälpa till med sin egen mat. Han växer som bara den. Han är så koncentrerad och tycker det är så kul.
Min fina älskade lilla pizzabagare ♥
 
Det har varit sådär klibbigt och kvavt idag. Första dagen på länge då det inte blåser. En härlig sommarkväll och solen visade sig allt lite också. 
Vi satt ute på verandan och åt, det var sååå mysigt. Ett glas rött till maten satt som en smäck. Sen satte vi upp Lukas badmintonnät och spelade lite allihop. 
Inte många sådana här kvällar vi har haft i sommar så ikväll njöt vi lite extra!!
Bara Louise som saknades ♥ hoppas det går fort till söndag!
Tusen tack för ikväll kära ni ♥ En sommarkväll till minnesbanken!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Maten var uppskattad av alla, till och med av denna lille buse!
 
 
 
Luftgitarr-ackordet sitter där :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0