Det årliga sommarkalaset

Söndagen den 9 juli i år hade vi det årliga sommarkalaset.
Louise fyllde ju år den 9 juni och Lukas den 5 juli så vi brukar slå ihop kalasen. Och sen hoppas vi på bra väder. 
Och tänka sig, det hade vi, strålande sol och allt var så galet perfekt.
40 gäster och hela verandan var full. Massa fina presenter, maten blev lyckad och barnen var meganöjda och det värmde mitt hjärta. Ett kalas som var top notch alltså. 
Vill tacka Ann-Louise min fina vän som kom kvällen innan och hjälpte till med förberedelserna.
Tack tack snälla du ♥
 
Maten bestod av kallmarinerad fläskfilé och kycklingfilé, potatissallad, pasta, grönsallad, melon, rostad lök, dressing och pine riche. Det var jätteuppskattat och det var första gången jag lagade kallmarinerat.
Är ni intresserade av hur och vill ha mitt recept, så kommentera så fixar jag ett inlägg om det..
Vi bjöd på vår hemmagjorda fläder och jordgubbssaft som blev MYCKET uppskattat. Så roligt att bjuda på sånt man gjort själv :)
Efterätten bestod av jordgubbar och glass med maränger, grädde och strössel. Lukas beställde även mandariner som han bara älskar!!
De fick fyverkeri och deras miner var osalgbara! 
Vilken glädje, ja ni ser ju Louise på bilden nedan..
De fick enormt mycket paket, och mycket av det som de önskat sig.
De var så glada och nöjda när kvällen var över.
♥♥♥
Den roligaste presenten var den från min moster Inger med familj, Banan/gurkträd med godis och en peng. Vad fiffigt gjort, barnen gillade det, så enkelt och så uppskattat!
Tips tips...
Här nedan kommer en bildbomb. 
Tack alla som kom och förgyllde denna underbara dag ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0