Underbara fredag

Lukas åkte till kompis vid 13 idag och då tog jag och 2 kompisar från byn en lång promenad. -5 grader men soligt och vackert. Det var riktigt skönt ute. Man mår så bra av solen. Magiskt! 
Jag har hunnit dammsuga, städa toaletterna och bakat fröknäcke idag också. 
Orken har varit sådär, så jag har fått tvinga mig till det.
Efter allt så beställde jag pizza då jag inte orkade laga mat. Tänkte gjort mannagrynsgröt istället, men då hade jag inte tillräckligt med mjölk. 
Nej så pizza och vin fick det bli. Dock tog jag en barnpizza, alldeles lagom. 
 
Jag och Lukas myste till familjen Rysberg och lite gottis. Som han njöt och gosade in sig hos mig.
Han tittade och log samtidigt sa han: Åh du och jag så mysigt vi har det. Det värmer.
Jag är tacksam att jag har 2 fina underbara barn. Att jag har hälsan och att jag kan äta. Alla har inte det. Jag försöker uppskatta livet och se det positiva fast att det är tungt och jobbigt många dagar.
Jag har många nära som inte har hälsan på sin sida just nu. 
Jag har de i mina tankar allt som oftast ❤.
Man ska vara glad att man vakna på morgonen och göra saker man tycker om.
Jag åt pizza ikväll bara för att jag kan. Vem bryr sig om jag har några kilo för mycket?! 
Skulle nån, ja då är det ju upp till den. Det viktigaste här i livet är inte att kämpa för att banta hela tiden..
Äta god mat, röra sig regelbundet och njuta av det som finns ibland oss. 
Livet är för kort. Det kan vända på en dag/natt. Så lev nu.
Jag gör inte alltid det själv men det är mitt nyårslöfte, att åtminstone försöka. 
 
Jag och Lukas hade en supermysig kväll.. Hoppas ni också haft det!! 
 
 
 
 
 
Gjorde färskpressad apelsinsaft efter promenaden och boostade mig med C-vitamin. Såå gott! 
 
 
 
 
Mannen i mitt liv ❤ 
 
FUCK CANCER 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0