Vår weekend i Köpenhamn

I lördags morse steg jag upp tidigt och packade ihop det sista, åt frukost och gjorde mig iordning.
Sen kom Sandra och hämtade upp mig 7.30
Vi mötte upp Camilla och Stina på stationen strax efter 8, vi köpte vars en kaffe/latte och köpte biljetter mot Köpenhamn.
Sen satte vi oss på tåget och laddade upp för en heldag på Ströget.
Vi hade ca 10 min gångväg från stationen till hotellet. Inte så farligt, men med en stor bag med packning och väldigt mycket blåst och motvind blev de 10 minuterna väldigt långa... 
Ett väldigt mysigt hotell, men stort.. Tivoli Hotel 
 
 
Vi började dagen med att söka upp det berömda Café Norden för att avnjuta en Champagnebrunch. Åh vad gott det var, riktigt lyxigt! 
Sen strosade vi på Ströget hela em och shoppade lite. Jag hittade 2 par byxor, en tröja, ett par solbrillor och ett par örhängen. Sen lite till barnen såklart.
Vi gick hem till hotellet och chillade lite och gjorde oss iordning, sen drack vi lite vin som vi hade med oss. Vi började med Camillas flaska och när vi tog nästa flaska så råkade Sandra se på den flaskan vi nyss druckit upp att den var alkoholfri. Alltså som vi skrattade, ingen hade sett det. Vi fick ont i magen av allt skratt. Nåväl, tur vi hade 2 flaskor till ;)
Sen blev det utgång mot Hard Rock Café för en smarrig burgare. Bestälde extra lökringar eftersom jag älskar det. Trodde det skulle bli 2-4 st små. Men det kom ett helt fat med stora.. Jisses.
 Mätta blev vi minsann..
På söndagen var det hotellfrukost. OH MY GOD, sjukt mycket att välja på och det var fantastiskt gott..
Sen tog jag och Sandra en sväng inom poolen.. Den var inte så varm som vi trodde och önskade. Så vi bastade och duschade istället. Sen tog vi en liten sväng på stan och jag köpte mig en belgisk våffla med mjukglass. Alltså hur gott?! Jag såg detta stånd och kände våffeldoft överallt på lördagen, så jag hade bestämt mig för att köpa en sån innan hemfärd på söndagen.
 
Detta kommer vi göra om, tjejgänget på vift i världen!
 
Här kommer en bildbomb från vår resa..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hittade en påse på marken..
Batman eller hund, sjukt likt eller har jag bra fantasi!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0