Hemmaträning

Ja dagen började ju såklart med att titta på Vasaloppet.
Ser så sjukt kul ut. En dröm hade verligen varit att göra tjejklassikern och därmed åka Vasaloppet. 
Men hörrni, 9 mil är sjukt långt. Tror det förblir en dröm, men drömma får man ju ;)
 
I em var jag och Sandra ute på en promenad, en rejäl sådan, 9.3 km. Det kändes rktigt skönt efter denna sjukveckan. 
Senare hemma efter middag så tog jag mig ett tabata pass med mitt "hemmagym"
Barnen var inte sämre utan hängde på. Så stolt jag blir, de är så duktiga. De gjorde det de orkade :)
 
Det såg ut så här:
Tabataintervaller. Körde 4 set och 8 repetioner på varje set. Varje repetion jobbar man i 20 sek och vila 10 sek och så håller det på.15 sek vila mellan seten. 17 min intensiv träning. Det ger mycket mer än man tror. 
Tabata är en högintensiv intervallträning.
Jag delade mina set på 2 olika övningar, 2+2+2+2
 
Set 1. Sitta 90 grader mot en vägg 
Hoppa hopprep
 
Set 2. Sitta i båten position och boxas med armarna framåt
Små djupa benböj
 
Set 3. Köttbullen (använd en pinne/skaft och rulla ihop som en köttbulle med pinnen över benen och mot rumpan och sen tillbaka, sträck ut)
Plankan på tå
 
Set 4. Ryggresningar med pinne
Sving med 8 kg kettelbell (svinga rakt fram och sen fäll i höften)
 
Sen gjorde jag 5 burpees och 10 stora benböj, båda x 3
 
Kände så skönt, kroppen har ju verkligen varit i viloläge denna veckan, nu är det dags att röra på fläsket igen ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Älskar minen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0