Lördagsmys ❤

Ja denna dagen kunde inte börjat bättre. Igårkväll när pappa var här så gjorde han en kalljäst deg och satte i kylen. 
7.30 imorse strax efter mitt alarm ringt så hör jag dörren gå upp. Det är pappa, som vi bestämt. 
Jag ligger och mornar mig och väcker Lukas lite försiktigt. 7.45 väcker pappa oss och säger att frukosten är klar.. Det dofade nybakat i hela huset, det ni, det kallar jag att bli bortskämd. 
 
Och bara se vilken underbar morgonhimmel vi hade, så otroligt vackert! 
 
 
Tanken var först att jag skulle tränat Tabata i fm men jag vaknade med ont i halsen och fortfarande sådär jobbigt trött. Pappa tog barnen på en promenad så jag kunde ta det lugnt. De var ute en hel timme. Letade djurspår i snön. Louise hade block och penna med sig och ritade av spåren och skrev avstånd mellan dem. (Vem behöver kamera) 
Så glada och spända barnen var. 
De blir verkligen bortskämda av sina morföräldrar... Med tid, barnen älskar det. 
Man behöver inte ge barnen massa dyra prylar bara för att de ska bli glada, de blir gladare av tiden och närheten man ger dom. Det är de stunderna de kommer minnas.
Jag hade själv aldrig någon morfar så det är så kul att se att barnen har en som engagerar sig så mycket.
 
 
 Det blev istället en promenad för mig och lite träning i mitt lilla "hemmagym"
 
 
 
Ikväll hade vi lördagsmys med moster, mormor och morfar ❤ Min syster som gör lumpen ser man ju inte så mycket så det är alltid extra kul när vi väl ses. Blev så glad över sms:et att hon ville komma ikväll.
Pasta Carbonara stod på menyn och dukade lite extra bara för att känna att det är lördag! 
 
 
 
 
 Så galet gott :) 
Vi lyxade till det med lite glass till efterrätt!
Mys på hög nivå! 
 
Denna dagen har varit så underbar, trots min enorma trötthet.
 
Nu säger jag god natt... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0