LUCIA 🌟

Morgonen började med stress. FastÀn jag vÀckte barnen tidigare sÄ blev det inte som jag tÀnkt.
Jag Àlskar Lucia och det Àr pÄ nÄgot sÀtt nÀstintill lika heligt för mig som julafton.
Jag ville se luciafirandet pÄ tv imorse kl. 07.00 och ville dÄ mysa ner mig i soffan med barnen och med lussekatter och pepparkakor till. 
Stress stress och stress. Surt och argt och en gapande mamma. Till slut satt vi dÀr men ingen var direkt glad. 
Man ska aldrig ha för stora förhoppningar, det blir aldrig sÄ ÀndÄ!
 
NÄvÀl, styrde mot mamma och hÀmtade upp henne i morse. Vi Äkte till stan. Jag hade tid hos psykologen och mamma hade ett annat Àrende. KÀnns skönt att prata av sig om saker och ting. Jobbar mycket med nya vanor som jag bör investera i för att fÄ mer ork och energi. TÀnkvÀrt!
Sen bjöd mamma pÄ fika pÄ Espresso house.
Åh sĂ„ gott och Ă€ven bara sitta i lugn och ro vi tvĂ„. Mys ❀ 
Idag Àr det ju inte bara Lucia utan min mormor fyller 75.
Vi har alltid haft traditionen att lussa för henne vi kusiner nÀr vi var barn. Nu gör mina barn det, de lÀngtar varje Är efter det. Vi kom och lussade och sjöng Nu tÀndas tusen juleljus, Jag sÄg mamma kyssa tomten och Vi komma frÄn pepparkakeland.
SÄ himla fina de Àr. Lucia och tomtenissen.
Han ville tvunget ha ett ljus i handen och sÄklart fÄr han det. Vill Àven ha kronan.. SÄ han blev en liten lusse-tomte. 
Tycker barnen ska fÄ vara det dom vill vara! Flickigt eller pojkigt?! Varför? Barn Àr barn och lÄt dem vara stolta över deras val av figur. GlÀdjen i deras ögon Àr vÀrt allting. 
 
Det blev en 5 km promenad idag, samt ett Tabata pass ikvĂ€ll. Dagen vĂ€nde och avslutades bĂ€ttre Ă€n den började. Tack för alla peppande och vĂ€rmande kommentarer pĂ„ instagram ❀ 
Nu kommer jag sova gott! Natti 
 
 
 
Trött och energilös imorse 
 
 
SĂ„ underbart nĂ€r han tittar upp pĂ„ storasyster ❀
 
 
Foten Àr alltid utÄt nÀr han poserar, min lilla tok 
 
Min lilla lusse-tomte 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0