Goldie cats

Kalla mig galen ;)
Idag blev det ytterligare ett lussebullsbak..
Slängde ihop degen innan jag hämtade hem Louise från skolan.
Vi bakade och hade en mysig em. Såklart vill ju loppan också baka, hon gillar det lika mycket som jag. Hon är så duktig!
Dessa blev till mormors kalas. I fredags bakade jag våran del. Kom dock på att jag dubblat allt i receptet utom saffranet då. Det märktes idag, idag blev det rätt och jisses alltså. Jag älskar saffran. Det var så gott att jag knappt kunde sluta äta. Saftiga, goda och alldeles perfekta, gyllene katter. 
 
Senare var det dags för terminens sista dansträning för Louise. När vi sen kom hem så doftade det ljuvligt. Doften av nybakade lussekatter bara slog emot oss ❤ 
Julen innebär ju inte bara tomtar och julmat. Det är ju känslor och dofter också. 
Nu lovar jag att inte baka mer lussekatter detta året ;) även om det är roligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0