Dan före dopparedan

Idag har vi inte suttit mycket. Inte jag i allafall. 
Har ändå inte stressat. Otroligt skönt..
Jag och Lukas körde in ved och eldade.
Kokat julskinkan 
Bäddat rent sängarna
Kokat Lukas tomtegröt
Gjort Janssons frestelse till imorgon 
Kokat vår tomtegröt
Diskat ett enormt berg med disk
Griljerat skinkan
Slått in de sista julklapparna 
Dammsugat och städat ena toaletten
Barnen duschade
Sen gick Lukas och la sig och jag, Louise och Jenny myste till uppesittarkvällen med Bingolotto.
Louise vann 100 kr. Grattis till henne!
Vi gottade oss på gröt och de första skinkmackorna slank snabbt ner. Såå gott, extra gott är det när man gjort allt själv från grunden. Så mycket kärlek i den skinkan ;)
Sen gottis såklart.
En supermysig kväll.
 
Nu ligger jag nyduschad och ska njuta av min skönhetssömn som jag alltid får när jag bäddat rent.  Visst är det underbart?!
Gröt till tomten satte vi också ut, barnen är spända på om han ätit upp den, det återstår att se imorgon bitti.
Godnatt på er!
 
 
 
 
Min lilla nisse har gått i pyjamas hela dagen!! 
 
Gaaaalet vad gott! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0