Degigt värre :)

Lämnade Louise i skolan och hem och ringde VC. Fick tid till Louise11.00 på Citykliniken.
Hämtade henne på skolan och åkte in med henne..
Fick en fantastisk doktor, även min! 
Han tittade inte länge utan konstaterade att det var en allergisk reaktion av en virusinfektion, troligen den i näsan.
Hon fick allergitabletter att ta i en vecka, 3 gånger om dagen.
På Lukas hade det kommit upp liknande plitor under ögonen och på rygg, nacke och rumpa...
Visade honom också, han fick samma medicin, fast flytande.
Aerius..
 

Aerius lindrar symtomen vid allergisk rinit (inflammation i nässlemhinnan orsakad av allergi, till exempel hösnuva eller allergi mot dammkvalster) hos vuxna och ungdomar 12 år och äldre. Dessa symtom omfattar nysningar, rinnande eller kliande näsa, gomklåda och kliande, röda eller vattniga ögon.

Aerius används också för att lindra symtom i samband med urtikaria (en hudåkomma orsakad av allergi). Dessa symtom omfattar klåda och nässelutslag.

Lindring av dessa symtom varar hela dagen och hjälper dig att upprätthålla normala vardagssysslor och normal sömn.

FASS.SE


Så nu är det lite bättre, det såg alldeles hemskt ut. Tyckte så synd om henne.
Eftersom det var bestämt att Bianca skulle följa med Louise hem 13 så hämtade vi henne 13.
Hade fått surdegsbröd av Sara (min syster) så det blev perfekt mellis..
De lekte så fint ute i solen, Lukas sov i bilen och jag förberedde lite inför kvällens middag.
Biancas syster Enya och deras mamma Sandra kom på fredagsmys!
 
Louise ville ha tacos eller pizza och så kom jag på det.. TACOPIZZA!!

Jag och Lukas bakjade hans pizzor.
Proteinlåg pizza, första gången vi provar och han är intresserad av pizza nr vi har ätit det.
Åh gud så lyckig han var..
Vi bakade degen och sen hade jag förberett olika fyllingar..
 
 
 
 
ketchup som grund..
Så stolt att få garnera sina pizzor...
 
Gjorde 6 pizzor.
De ger 0.6 g protein och 185 kcal per styck.
Sen hade jag 20 g ketchup
15 g jeezley pizzaost (proteinfri)
15 g champinjoner
lite ananas, babytomater, paprika, rödlök och pizzakrydda
Det blev totalt per pizza:
0,9 g protein och ca 250 kcal.
 
Åh vad glad han var, han åt och var lyckigast på jorden...
Egen pizza, ett barns dröm!
Gjorde ju tacopizza till oss..
Receptet hittade jag på Jennys matblogg återigen. Hon har fantastiska recept!
http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/
Till min och Sandras del hade jag jalapenos och på barnen hade jag ananas.
De var enormt goda!!
Lite hemmagjord vitlökssås, nachochips och sallad till gjorde susen!
Detta kommer garanterat att lagas fler gånger.
Första gången som jag gör egen pizzadeg och har aldrig ätiti tacopizza förr.
2 prövningar för mig och båda var lyckade!
Fredagsmys på hög nivå!
Ligger mitt på köksgolvet och målar, underbart samarbete!
Gottismys till IDOL!
Finaste tjejrna bara en liten stund innan båda däckar hos sina mammor :)
Tydligen ett hårt liv, det där skollivet :)
Haha, men det var en toppendag men massa glädje och lek.
En perfekt fredag med andra ord!
♥♥♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0