Snöskottning och kladdkaka

Ja det var en underbar dag på jobbet idag. Härliga arbetskamrater och vi jobbade på som bara den. Mer än vi skulle och det kändes bra att jobba undan lite!
Tänk hur mycket det gör om man jobbar med personer som tänker likadant som en själv :)
Sen hämtade jag Louise och hemma väntade Andreas.
Jag orkade minsann inte laga nån mat idag så det blev plock. Louise tog lite yoggi.
Min middag bestod av en manna frutti, ett stekt ägg från igår som fanns i kylen och 5 finn crisp med ost.
Lagom god middag!
Sen gick vi ut och skottade snö.. (Lillebror kom och lämnade deras skyffel, för jag hade ingen) Möjligen dags att införskaffa sig en :D

Louise hade en egen liten och vi skyfflade på. Det kändes i hela vänster arm och ryggen. Det tog mellan 30-45 minuter att skotta uppfarten och när vi var klara var det nästan halvfullt igen... Som det snöade. 
Så idag blev det snöskottning som motionsform.. Alltid något!
 
Sen gick vi in och slängde ihop en kladdkaka. Louise rättare sagt. Fixade alla ingredienser själv och körde med elvisp. 
Det enda jag gjorde var smälta smöret och sen hälla smeten i formen!
Hon ringde och bjöd in oss hos mormor och morfar och de tog tacksamt emot fika. Louise ringde även moster Sara och Stoffe som kom dit. Moster Helene var med där och morbror. Hela familjen samlad. Bara Lukas och Andreas som fattades. Andreas körde till Åhus ikväll och Lukas är hos Jenny och Thomas.
 
Lyckat blev det i alla fall och det var riktigt gott med kladdkaka och vaniljglass.
Det tyckte jag vi förtjänade efter all skottning vi slitit med.
Jag skulle ju hålla mig ifrån det i veckorna, men kanske håller uppe i helgen istället. Man måste väl få unna sig ibland :)
 
Nu ska jag ringa älsklingen lite snabbt, sen sova, ny arbetsdag i morgon igen!
I morse hade jag riktigt ont i halsen och var förkyld. Det är jag ännu och börjar bli hes också.
men man får skylla sig själv när truten glappar allt som oftast :D Haha
Hoppas jag vaknar liiite piggare i morgon.
 
God natt på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0