En kväll i Louise tecken

En dag som började sådär lagom bra, urartade vid lunchtid som sedan blev mysig på kvällen.
Lukas hämtades av Jenny vid 15 sen inföll lugnet... Såå skönt faktiskt!
Louise fick välja tema idag! Vi har ju onsdagsmys och nu är det säsongsuppehåll med dansen så idag fick det bli något annat skoj!
Hon talade noga om för mig att det var så skönt och varmt ute idag och då äter man ute, man har ju picknick då. Så picknick på gräsmattan fick det bli. Först ett stopp i affären och köpa melon som var den viktigaste picknickfikan. Även vars en munk och Louise valde sin dricka. Allt helt i Louise smak, ja min med :)
 
Sen tog vi oss en tur med cyklen. Jag plockade bort stödhjulen i fm och hon har övat som bara den idag.
Hon är jätteduktig redan, försöker och försöker, ger minsann inte upp så lätt!
 
Titta det gåååår :) Småsträckor men ändå! På bara 1 dag! 
 
Sen grillade vi lite korv hon och jag då vi inte fick någon igår. 
Hon tyckte vi kunde sitta ute så det fick det bli.
En härlig grillkväll!
 
Sen myste vi tillsammans med att vika och lägga in massor av tvätt, elda i pannan och plocka undan på barnens rum. Hon är en riktig hjälpreda och blir så stolt. Det viktigaste är inte vad vi gör, bara att vi gör det tillsammans!
 
Sen duschade vi tillsamamns och läste god natt saga och vi mös i min säng tills hon somnade.
Så mysigt och hon är så glad att få tid med mig själv och det är ömsesidigt!
 
Hon har sagt lite roliga saker ikväll. Helt spontant!
Som att; -Åhh, kan vi inte hitta en trollkarl
-Varför det då?
-För att trolla bort alla sorkhögarna
-Jasså, varför är det bra då?
-För vi vill ju inte ha dom
 
Eller som när vi låg och mös och pratade om hur mycket vi tyckte om varandra.
-Mamma jag ska sluta tramsa
-Jaså, vad bra
-Men jag har ju redan slutat.. Med att räcka ut tungan och så
-Jaja, det är ju bra
-Mmm för det får man ju inte göra, men bara så här på sidan (tar tungan i mungipan från ena sidan till den andra)
 
Haha!!! Man ler allt lite extra när de fina kommenaterena kommer.
 
För övrigt är jag inte i balans i mitt sinne...
 
Nu ska jag strax krypa ner till sessan in, i morgon vankas det jobb efter x antal veckor hemma!!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0