Nya tag!

Jag liksom alla andra så här i början på året vill komma igång med träningen.
Det vill jag i och för sig alltid, inte bara för att det är nytt år.
Men igår blev det en rask promenad på 7.5 km, riktigt skönt!
 
Ska försöka lägga upp lite olika träningsformer då jag hoppas och tror det är det bästa för mina knä.
Har nog börjat på psoriasis där.
Har haft länge, vita hårda skorpor på knäskålarna. Någon som vet eller har erfarenhet (om det nu är psoriasis) om det kan värka in i knäna och därav att jag har ont?
Känns mest när jag sitter på dom eller böjer/reser mig, när de ansträngs helt enkelt.
 
Idag blev det 1 ½ timme styrka på gymmet med fina syster!
Benen fick jobba mest.
Har fått tips att man ska träna ben (lår) för att stärka knäleden, så benen får jobba hårt!
Även lite rygg, mage, bröst och rumpa fick lite träning!
Ett riktigt skönt pass!
 
Sen åkte vi hem till syster (underbart att hon bor i stan) och hon bjöd på megasupergod lunch!
Egengjord wok med kyckling och nudlar.
 
Hon varnade att det var starkt, men jag älskar stark mat så det var lugnt..
Mhmm, eller hur..
Det gick an i början sen jävlar höll jag på att dö...
En tugga och det brann i halsen, fick nästan panik..
 
Hon bara, oj, du bet nog i en pepparbit (stark röd peppar)
Jo tack, men de åt inte hon då hon inte gillar dom.
Nejmen Tack för att du talade om det... Haha, jaja, roligt så här i efterhand men attsiken vad det brände alltså!
 
Barnen är duschade och jag och Louise har haft ½ timmes mys med sagoläsning. Idag blev det Pettsons Rävjakten. Mycket härliga böcker det där om Pettson tycker jag!
 
Nej nu ska jag skura diskbänken så den blir skinande blank. Får passa på när lusten finns (den kommer inte så ofta)
 
Ha en bra kväll i blåsten/stormen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0