En rejäl klapp på axeln

Varit ute på andra löprundan för i år. Samma som sist, 4 km. 
Det var motigt att komma iväg, riiiktigt segt men tänkte inte banga.
Hade ju bestämt mig och hade bara fått ångest om jag inte gjort det.
Det kändes tungt och kämpigt hela rundan.
MEN till min förvåning gick det bättre än sist. Hela 1 min och 5 sek bättre. 
Stolt över mig själv och då var det minsann värt att plågas lite ;)
Kände ytterst lite i höger knä..
 
Bjuder på en verklighetsbild. This is me :/
Svettig as hell och totalt slut!
 
 
Trött kropp efter en liten löprunda!
 
Vill man bli fit så får man plåga sig själv lite.
Känns så himla skönt nu efteråt och är glad att jag tog mig i kragen!
En stor klapp på axeln ger jag mig själv!
 
Lite ihopaplockslunch blev det.
Laxpytt, stekt ägg, morotsbiff och keso!
 
Nej nu ska jag in i duschen sen hämta Louise för vi ska på äventyr/picknick med fina Mia och barnen! 
 
Berättar mer senare ;) 

Kommentarer
Postat av: Lisette

Ett tips som jag tog till mig för flera år sedan då man tänkt börja löpträna är att ta det steg för steg.

Detta steg för steg är att räkna sin löprunda i minuter istället för kilometer och att man tränar upp sin löpning successivt. Pass 1: Spring 1 minut, powerwalka 29. Pass 2: Spring 2 minuter, powerwalka 28 osv.

Då jag kände mig lite trött på att alltid stå inomhus på gymmet började jag med detta för ett par veckor sedan och det funkar!
Nästa pass har jag bestämt är ikväll och då är jag framme vid 7 minuter. En ny utmaning varje gång, men inte en för stor utmaning som man lätt drar i hamn!

Jag kör samma runda varje gång och använder mig utav runastic löparapp. Det är verkligen motiverande att föja sin utveckling! - Och det blir inte alls lika jobbigt som att rivstarta med att springa 30 minuter pass 1.. ;)

2013-04-25 @ 14:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0