Höstrusk eller höstmys

Jag ligger nu i min säng efter en kväll på jobbet.
En bra kväll men jag kände mig lite seg. Kanske berodde på att jag och barnen varit ute mest hela dagen och jag även har spenderat 1 och en halv timme på åkaren. Solen sken och det var underbart höstväder ute. Gräset var enormt långt, evigheter sen jag klippte sist.
I alla fall, skönt att ha det gjort.
Snälla pappa passade barnen.
Sen en snabbdusch och mot dagis och jobb.
 
Ute hörs blåsten och det knakar i väggarna, regnet piskar mot rutorna och mörket kommer tidigare för varje kväll. Hösten är verkligen här! 
Längtar efter soffmys med tända ljus och en nygräddad äppelkaka till en trevlig film, och det blåser och regnar ute.
Då ÄR det höst hos mig.
 
Nej god natt på er, jobb i morgon bitti igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0