Hästar och ridning

Fick tips om att följa med Mia med familj på öppet hus på Knislinge ridskola.
Det vat mellan 14-21.
Blandade matdropp på Lukas och lät han vila med det. Morfar passade honom så åkte jag och Louise iväg en liten sväng.
Egentid behövs och uppskattas när man väl får det.. 
 
Louise har suttit på hästar en gång, men aldrig ridit, men idag var det dags att prova.
 
Louise rider på lilla Eddie
 
Stolt flicka!
 
 
Blev en runda till innan vi åkte hem och då provade vi den större hästen. 
Tuff som hon blev fick jag inte följa med på rundan:
NEJ mamma, stanna här, jag fixar det själv!
Okej tänkte jag, var var den blyga lilla Louise som inte vågat rida innan? ;)
 
Tittade på en uppvsning
 
Vi gick även en tipsrunda som barnen storgillade. 
 
Med andra ord. 2 underbara timmar och helt perfekt i vår smak. 
Sen var det dags att åka hem och blanda nytt matdropp till vildingen som hade sovit i 3 ½ timme, sen väckte pappa/morfar honom ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0