Härliga söndag

Ja denna söndagen har varit härlig fast att det regnat och Lukas kräkte ner hela hallen, då pga att han inte tuggat de minismå vindruvsbitarna ordentligt utan skal dessutom.
 
Började dagen med lite utklädning medans jag satt och åt frukost i lugn och ro, förutom att 2 små monster kom och spelade med alla de instrument som fanns, i närheten av mig när jag bara ville ha en lugn frukoststund....
 

Vi var ute i 1 ½ timme i fm och plockade valnötter, sparkade boll, tände fyr i pannan. ja lite allt möjligt och det är så himla skönt ute på hösten.
Luften är så frisk och känns så ren på något märkligt sätt.
 
Blev köttgryta till lunch för mig och Louise, tacka vet jag storkok och infrysning och Lukas åt sin mat och allt slank ner fortare än jag visste ordet av och sen en skål med lingonsylt slank minsann också ner. 
Vet inte vad som tagit åt honom.
 
Han somnade pang och Louise tittade först på en film och sen sov minsann hon med.
Jag diskade, gjorde klar mitt projekt, strök lite tvätt m.m
 
Sen hela em har det regnat och varit lite dimmigt så det var ju tur vi var ute i fm.
 
Här lektes det kojjor under soffbordet, precis som när man själv var liten...
 
 
Sen blev det pyssel m.m då vi inte kunde vara ute och sen kom moster Helene på middag och lek med saxen...
 
Dagens middagstips; Fläskpannkaka
 
 
 
 
 
Sen kom min fina vän Mia på lite te och fika och present till mig =) Presentkort på Hälsa och helhet, Perfekt och  helt underbart! 
Härligt med lite egentid.
Kännt mig riktigt riktigt sällskapssjuk idag och denna helgen har spenderats bara hemma. Bilen är inte använd på 2 dagar. 
Kan inte minnas när det hände sist.
 
Nu ska jag sova och njuta av denna dagen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0