Dagens enkla recept med bara 2 ingredienser

 2 ingredienser och vips så har du en dundergod och smakrik middag!
Som dessutom inte tar mer än 10 minuter att laga.
Perfekt när man jobbat hela dagen och kommer hem vid fem och är helt slut.
 
1 kg kycklingfileér
 
1 burk Milda cuisine
 
 
Tadaaa, resultatet!
 
Jag delade kycklingfileérna i mindre bitar, stekte dem i en stekpanna i lite smör, kryddade med lite paprikakrydda (behövs inte)
Sen när det var fin färg och kändes färdigt hällde jag över en burk milda cuisine och lät puttra ihop lite, nån minut bara.
 
Vips så var det färdigt.
Så enormt gott och mycket smak, jag gillar ju svamp så det var toppen!
Finns i andra smaker också; Schalottenlök och gräslök, basilika, vitlök och örter.
 
Jag serverad med fullkornspasta, men bulgur, potatis eller ris passar nog lika bra.
Jag tog ett snabbt och enkelt alternativ idag.
En god sallad till gjorde det lite extra gott.
Louise åt upp och började på en portion till, då mina vänner, då är det gott!
 
Hade Carro och Tobbe på middag och det var riktigt trevligt.
Full låda på mina övertrötta barn och det härjades hej vilt, vilket ju passar in med tanke på älgjakten som börjar idag. 
 
Längesen man träffade dom och det är alltid så kul att ses, hinner inte med sina vänner när man jobbar känns det som, fler som känner igen det? 
Eller hur gör ni för att hinna med allt? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0