koka soppa...

Vilken underbar dag med sol.
Hur jag mår idag är inget lätt att prata om.. i all fall inte här.
Solen och fina Jenny på frukostmys gjorde det aningen bättre men i alla fall.
Jag låg i min solsäng i 1 timme medans barnen vilade middag, sååå skönt och hämtade lite av ALL kraft jag skulle behöva just nu.
Men senare i em hittade jag barnen på baksidan och de samlade "hö".

(Jag klippte gräset igår och då lite för kort så det blev typ hö, så hästägare, välkomna att göra minibalar, hö
säljes billigt ;) )

Louise sa att de kokade soppa, och hämtade en ljus träbit och det var bröd. Så härligt med barns fantasi. Jag blev barn på nytt. Det var nässlor vid denna högen så jag tog bort dom. Vi la dom i soppan så det blev minsann nässelsoppa.. Sen hittade hon sågspån som hon skulle ha i, även lite ogräs och det sa jag kunde vara krydda. Louise tyckte det var en superbra idé. Och massa annat smått och gott som kokades i denna smarriga soppan.
Lukas hjälpte till och han var helt med på noterna!
Så roligt att vara med dom och se hur de gör och hur de är i lekens värld.
Här förbereds soppan...
Hämtar ingredienser (spån)
Lite krydda =) (ogräs, men vackert sådant)
Blandad kompott av ingredienser. Ser gott ut!
Lite syskonmys är ett måste
Syskonkärlek när den är som bäst ♥
KÄRLEK!!! Lukas vill pussas mer...
Den färdiga soppan!!!

ÄLSKAR MINA BARN

Så fint de har lekt hela dagen, inget bråk och så snällt och hjälpts åt. Det behövdes för min del då mina krafter är slut och tålamodet måste jag köpa mer av... Tips någon???
Man bor ganska fint och trivsamt här!
Älskar plats och stenjäret är fantastiskt fint. Dessa stora fina träd som ger en vacker skuggig plats, dammen som skymtas glittar i solens sken, nyklippt gräs och allt är så somrigt!

Den lilla högen mitt på bilden är soppgrytan =) En gammal stubbe som gömt sig bakom allt gräs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0