Våga Vägra Facebook!

Jag är en av de som stängt ner mitt facebook konto.
Idag är det 7 veckor sen och jag har ALDRIG mått bättre!
Jag var beroende av det och jag erkänner det. Man ser vad allt och alla gör.
Många som skriver hur bra allt är och hur lyckliga alla är. INGEN kan vara så lycklig jämnt, visst man väljer vad man skriver OCH vad man läser.
Man störde sig på så mycket så jag la ner det.
Likaså vill jag inte ha mitt liv offentligt på det sättet. Jag har bloggen som främst handlar om Lukas men även om mig och Louise och det räcker för mig.
Oftast handlar det om att man behöver bearbeta saker eller skriva av sig lite och då gör jag det här.
Jag vill inte försköna mitt liv, jag vill kunna hjälpa folk genom min blogg och jag skriver precis så som det är och som jag känner.
Varför lura andra och minst mig själv genom att låtsas allt är frid och fröjd alltid. Nej, det är det i någon familj.
Man måste ha motgångar, annars uppskattar man inte medgångarna lika mycket!!!
Nu har jag mycket mer tid för barnen och är mycket gladare som person.
Vi leker, myser och bara njutar av livet.
Jag har även kommit fram till att jag inte vill vara en dålig förebild för mina barn. Visst man kan göra mycket bra saker på datorn men jag försöker sitta där när de somnat på kvällen eller vilar middag.
Det kommer en tid då man knappt får bort dom från datorvärlden.
Tv, Dator och Telefon fördärvar barnen mer än de gör nytta.
Louise får välja en film som hon tittar på när hon vilar efter lunch sen är det bra och sen en liten stund Bollibompa. När hon är sjuk får hon självklart ligga och mysa framför tv:n mer.
Hon får absolut inte leka med min telefon. Inte spela eller nånting, ibland kolla på bilder på henne som hon gillar men det är allt.
Så varför ska små barn ha egna mobiltelefoner? Nej minsann, samhället har gått för långt, så är det bara! Finns ingen som helst logisk förklaring i det.
Det finns pysel och spel utanför elektronikens värld. Som man kan spela tillsammans med barnen i stället. Louise älskar memory, lotto, fiskspelet, steka ägg, ja jag gillar också det! Har alltid älskat sällskapsspel!
Jag har dessutom en gammal sony Ericsson w995, har inte touch telefon än. Visst min är 1 ½ år gammal och hänger sig och fungerar när den själv vill, men varför byta för bytandets skull. Jag får byta i Juli, hoppas den klarar sig tills dess. Jag måste inte vara som alla andra eller ha det bara för att vara "inne"
Nej Tack! Det är så skönt att inte vara beroende av elektroniken på det sättet!
Jag vill inte höra när barnen blir stora att: mamma, du bara satt framför datan alltid när vi var små.
Jag vill vara ute i naturen och leka och pyssla och göra sånt som man själv gjorde när man var liten.
Jag är en väldigt social person och jag är sån att om jag sitter och pratar med någon så jag har jättesvårt att svara på ett sms, jag känner mig osocial med att sitta med telefonen framför mig när jag pratar med någon. Kanske bara är jag som är sån, men jag har svårt för det, känns så oartigt.
jag har inga bekymmer om andra gör det eller hur alla andra familjer gör, jag accepterar att folk är olika, men jag vill inte vara sån!
Jag är mig själv och ingen annan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0