Vilken kväll/natt

Ja jag skulle ju bloggat igår kväll, men vid halv tre när jag kom i säng kände jag att det var "lite"sent eller ja tidigt att sätta mig vid datorn.
Lukas har var så panikledsen, hade enorma smärtor på sina blåsor, fått under fötterna där det var värst. 
Trots alvedon i kroppen. 
Fick koppla matdropp och ha honom i min famn i de två timmarna i sträck, kan säga att jag hade ont i gumpen sen. 
Sen när jag la honom då han äntligen somnat och kommit till ro, så vaknar han och har kräkt ner hela sängen. Tar upp honom och han fortsätter kräka. 
Bädda rent och skura golv mitt i natten fick det bli. Pust
 
Han blir så ledsen att han framkallar kräkningar. OFTA!
Fick ringa sjukhus x 2 och rådgöra om han behöver dropp eller inte då han inte får behålla maten.
Men vi avvaktade till idag.
Fick en dos ipren också nån timme efter alvedonen och det gjorde susen.
En timme senare var han igång med att leka och kasta/nicka ballonger, springa som ett vilddjur ja gud vet allt, klockan 01 på natten..
Väl i säng vid kvart över två något somnar han. Vaknar till en gång och han får sova hos mig. Sen han har legat och bökat som ett vildsvin eftersom han har så ont, så har det sparkats på mamma...
 
Har kopplat på ett matdropp och ny dos ipren för en liten stund se, hoppas hoppas han kan sova i lite mer än två timmar till så matdroppet går klart. Jag tänkte sova lite till jag med... Ögonen orkar knappt titta..
 
Lite bilder på min höstblåsige son från igår kväll..
 
Lilla rumpan
 
Knävecket
 
Stackars gosse. Och sen har han fått på fötterna och de kliar något fruktansvärt.
 

Vanliga besvär om man får denna virusinfektion är

  • blåsor som kan sitta i munnen, på läpparna, kindernas insida, tunga och gom
  • små sår som kan uppstå om blåsorna går sönder
  • feber 38-39 grader.

Blåsor bildas i mun och svalg och ibland runt munnen. Blåsorna kan också finnas på händer, fötter och på skinkorna och brukar sitta i en vecka. Blåsorna är rodnade och kan innehålla lite vätska. Sjukdomen kan ge feber, oftast under 40 grader.

Ibland kan det göra så ont att det är svårt att äta och sova.

 

Ja det stämmer ju in på Lukas. Lite blandad info från 1177 och vårdguiden.

 

Nej nu; SOVA!

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0