Från det minsta till det största....

Ja om man nu ska sammanfatta vår underbara midsommarafton.
 
Vi anlände ca halv sex i lite smått regn. Stor fest för mina kusiner som fyllt 16 och 20. massa folk och ett enormt partytält. Härlig musik och det lilla regnet gjorde inte så mycket. Så är det på midsommar så man får väl vänja sig. I alla fall så blev "sko"valet enkelt till barnen - Gummistövlar. 
Lukas hittade en boll det första han gjorde så det blev spel med de stora pojkarna under största delen av kvällen. Han har verkligen bollkänsla och han ÄLSKAR det. Blir aldrig trött.
 
 
 
Louise höll lilla Maja så söt!
 
Menyn.. herregud vad gott säger jag bara. Det fanns allt. Västerbottenpaj, sill, lax, spaghetti och köttfärssås, olika såser, ägg, brie. Och massa nyttigheter så som rädisor, tomater, gräslök, vindruvor. Ordentligt mätt blev jag och ikväll blev det inget viktväktartänk! Unna mig stod på menyn!
 
Min portion... Nr. 1 =)
 
 
Louise kom och skrek och var helt i extas, KOM MAMMA nuuuu.. Jag sprang med Lukas och hon skulle visa att hon varit med de stora tjejerna och hämtat hem hästarna. Hon var helt överlycklig! 
Hon fick ju sitta på Debbie också =) Första gången hon sitter på häst. Lite läskigt var det nog men hon ville prova den andra med sen så det var ju inte så farligt..
 
 
Lillebror är inte rädd för något, han ville med prova. Här vinkas det på mamma!! Stolt krabat sitter på stora hästen!
 
 
Sen hade de fått kattungar, Louise blev helt såld på dessa sötnosar!
 
 
- Sparka där, till mamma
 
 
Lukas spelar boll med mammas kusin Jesper som fyllt 20! Det gillades!
 
 
Louise var med mammas kusin Johanna största delen av kvällen.
- Jag tycker om Johanna
- Jag vet vännen, jag ser det =)
 
 
Min faster Gunilla lär Lukas om snigelvett.. Haha
Lukas vill plocka sniglar till morfar och då ställer fatser gärna upp.. Tvi för mördarsniglar...
Lukas är helt såld på sniglar..
 
 
Här har vi Lukas, mamma upp i dagen. Snigelfantast. Väldigt nyfikna på de stora sniglarna med skal..
 
 
Kast med liten vinbärssnäcka...
Ska sätta de under buskarna hos mördarsniglarna, där är deras hem om ni frågar Louise!
 
 
Midsommarstången, den hann dock inte dansas runt så Louise var lite besviken. Det regnade när vi kom och sen var det mat och titta på djuren så det rann förbi =(
 
 
Tårta.. Mmmm
marängbotten och sen massa nyttigheter. Det är ju bra!!!
Enromt god kan jag lova!
 
Dessförinnan hade vi jordgubbar och glass, behöver jag säga hur mätt jag var när vi åkte hem vid tolv. Och då hade snackset inte kommit fram.. tacka gud för det! 
 
Hundar hade de också som barnen klappade och lekte med. Så allt från små sniglar till de stora hästarna tittades på och till barnens stora lycka!
 
Ytterliggare en underbar kväll att lägga till samlingen av underbara minnen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0