Skratta eller gråta, det är frågan

I måndags kväll fick Lukas lite feber IGEN och kräkte lite vid kvällsmaten, kopplade matdropp istället som gick in utan problem. (Något kräk på snussen märkte jag på natten)
 
Nåväl, vi vaknar på tisdag morgon och Lukas ville inte äta riktigt men till slut gick det, men kräkte upp allt. 
Blandade matdropp som också kom upp och mer därtill. Bara galla, han mådde illa och kräkte om vartannat, han fick inte upp något till slut, han blev så matt och såg enormt hängig ut.
Jag ringde gammlamormor som kom och hämtade Louise och jag emlade Lukas pac.
Ringde och beställde sjukresa som för första gången kom på en halvtimme. Ner till Barnakuten i Lund och blev inlagda.
Feber 38.9 när vi kom dit och mår illa och ulkar hela tiden, kräker bara vätska. Magen är helt tom.
Får nål i pacen och kommer upp på avd, där glucosdropp och intralipiddropp går in (socker och fett) 
Måste in med kcal för att inte aminosyrorna ska stiga vilket vi var rädda för att de redan gjort.
 
Började med sakta matdropp 40 ml/h, igår onsdag på fm och det har fungerat bra.
Aminosyrorna låg bra (tur var väl det)
Ingen mer feber och han är pigg och leker och busar. Ser lite hängig ut men det är förkylningen och hostan som gör sitt till det.
Kommer hem ca 13.30 idag och skönt är det att vara hemma och morfar väntade här på oss med kaffe och lite fika.
Provar ge Lukas lite yoggi, det gick bra och jag sondar lite proteinersättning och medicin. Vips så kräker vi massa IGEN och kollar tempen, 38.8.
Blir man trött eller vad?
I alla fall, ger ipren och ny medicin och hinner knappt mer än stänga knappen så kräker vi igen.
Tror jag blir knäpp.
 
Mamma är hos doktorn med Louise för det där fästingbettet hon hade för några veckor sen har börjat bli rött.
Jodå, Borelia var det där. 
När fan ska allt detta ta slut och jag få ha ett drägligt liv????
Någon som har svar? Jag tycker så förskräckligt synd om mina barn och jag kan aldrig vara med Louise, alltid hon som blir lämnad för att ingen klarar av Lukas. 
JAG VILL VARA MED MIN ÄLSKADE FLICKA JAG OCKSÅ!!!!!
 
Lite bilder från dagarna på sjukhuset
 
Hängig kille nere på akuten
 
Hamnade på Barbarummet.
SÅ FINT!! De har målat figurer på alla rummen, Lukas gillade det mycket!
 
Trött och sliten efter kräk, illamående och nålsättning kunde han äntligen sova lite.
 
En ny grej till lekrumemt, en cykel till Lukas stora förtjusning.
 
Iska timma (fiskar simma)
 
"Dottodilen" 
Nyss så träffa jag en krokodil..... sjungs varje dag vi ser denna.
 
Mamma offrar sig lite... :)
 
Sin favoritstol
 
Han älskar sin "bompa"stol som han kallar den =)
 
 
Kan man bli sötare? Min älskling mitt i natten!
 
Har precis bytt bajsblöja och det är alldeles gult och löst, så nu kommer det från andra änden...
Återstår att se om han får behålla maten/droppet ikväll, annars blir det sjukhus IGEN :(
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är duktig vännen som klarar av allt! Du är toppen!! Massa krya på sig till älskade Lukas. Och stackars älskade Louise.... Massa styrka och kramar till er

2012-07-12 @ 22:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0