Mattips!

Potatisgratäng, ädelostfylld & baconlindad fläskfile, smörstekta kantareller och krispig god sallad blev middagen i måndags.
 
Jag, barnen och Jenka åkte till Filip på tisdagen. 
Kock som han är så blir det alltid ihopslängt av vad som finns hemma, han och Jenka är likadana.
Jag och Louise körde och handlade på Maxi medans de passade Lukas när han satt med matdroppet. Jättesnällt!!
När vi kom hem var maten klar. Hur ofta händer det mig? Att få maten serverad när man kommer hem.
Känslan var obeskrivlig. Att bjuda mig på mat gör verkligen min dag om det så bara är en pannkaka eller korv med bröd. 
Tanken är viktigast och all mat är gott, speciellt när man är hungrig. 
De slänge ihop en sensationell fiskform. 
Och pressad potatis till det, jag det var så gott att jag åt och åt och åt.. 
Sen bjöd han på äppel och päronpaj med glass till kaffet.
Jag det var lyx på HÖG nivå i tisdags kväll!
 
 
I går kom Jenka och sov här och jag var verkligen sugen på allt möljigt så jag slängde ihop en egen gratängliknande rätt.
Kyckling med ris i form och ingredienser som scalottenlök, paprika, bacon, champinjoner, grädde, matlagn. grädde, mango chutney, chilisås, rosmarin och salt och peppar hade jag i. Och riven ost överst!
Och en god sallad till. 
Det blev gott men aningen för sött (troligen mango chutneyn) och det kunde gott varit mer sås i den..
Men det smakade mumsigt!

Mat är livet och jag kan inte förstå hur man kan leva på soppor och pulver med mera för att gå ner i vikt. 
Njuuut av livets och matens alla goda smaker.
Viktväktarna de kan... Man får äta allt, men i lagom mängd! WOW!
 
Nu ska jag sova och vila mina enormt trötta ögon. 
God natt på er, hörs i morgon..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0