Stunden.....

Njuter av stunden JUST NU. Klockan står på 21.57 och jag har precis satt mig här vid datorn med en kopp kaffe och 2 knäckemackor med utsökt svensk honung på... Kände att jag behövde en sockerkick och choklad hade jag inget hemma.. Kanske tur det..
Denna veckan känns enromt välfylld skulle man kunna säga..
Många skriver om att de inte hinner ditt eller datt, saknar det ena och det andra, sjuka barn etc...
MEN, jag vill inte vara gnällig eller klaga på andra men så här ser min och barnens vecka ut!
Måndags:
Upp vid 06. Göra båda barnen redo, kör och lämnar Louise på dagis ca 07.30 och kör vidare med Lukas till CSK för provtagning. Han äter frukost där sen kör vi hem. Hemma ca 40 min, jag gör mig iordning och packar om. Lämnar Lukas på dagis ca 10.30. Kör till stan omgång nr 2 (2.5 mil A-torp - K-stad) dessutom vidare ut till Vä där jag skulle träffa samordnarna i Vä Hemtjänst ang vikariat där!
Gick kanon och verkar jättetrevligt!
Sen handla lite nödvändigt på Maxi och hem och jobba 15.30-21.30 här i byn. Mamma hämtar barnen på dagis 17.00 och fixar dom resten av kvällen tills jag kom. Och då hade hon redan jobbat hela dagen... TACK underbara mamma!
Sen ringde mamma på jobbet, Lukas har fått feber och kräkt och jag får förklara med maten. Jag blev stressad och fick ont i magen.
Det är svårt för alla som inte har en Lukas att veta vilken press man alltid har och vilket enormt ansvar man bär med sig HEEELA TIDEN!!
Träffade knappt barnen alls den dagen.
Tisdags:
Då Louise kissat ner sig hela måndagen och söndagkvällen misstänkte jag UVI. Ringde på morgonen till VC och fick tid 10.45. Hon var ledsen och rädd att det skulle göra ont, men jag förklarade fint att hon bara skulle få kissa i en mugg. Hon klarade det jättefint och blev lycklig att hon klarat det. Valde ett jordgubbs suddigummi som present. Det var lycka för henne. Presenter är toppen, även de minsta!
Det visade ingenting, men han skickade en odling och han var nästan säker på att det var en uvi med de besvären. Kände inte när hon kissade och kom stora pölar under henne. Sved ibland. Typiska besvär.
Han sa att vi kunde avvakta att hämta ut pencillin, avtog besvären kunde vi strunta i det, då hade kroppen själv tagit hand om det. Forstatte kisseritet kunde vi ge henne på kvällen.
Hemma igen vid halv tolv och mamma passade Lukas som skulle äta 11.15. Sen tog mamma med sig Louise och jag och Lukas körde till Lunds lasarett för läkar och dietisk besök. Hade tid 14.15.
Väl där gick allt bra, men fick provsvaren från igår och då låg Leucin på 414. Alltså förhöjt och inte bra.
Ändra kosten till proteinfritt och fick då blanda matdropp och koppla på där innan vi körde hem. Öka Valinet + extra av Isoleucin fram till torsdag.
Hemma i K-stad igen 18.30. Då in på apoteket med Lukas för att hämta pencillin till Louise. Han med dropp och allt med sig in. 8 nummer före, ovanligt på Näsby?! Eh, nej. Fick springa runt där inne med honom.
Sen hem och hämta packning och körde hem till pappa där Louise var. Mamma jobbade kväll. Barnen skulle sova där då jag skulla jobba idag. Och barnen var sjuka och mamma ledig så hon passade dom. Och nu har Louise pencillin morg och kväll också. Fick natta barnen där och vänta tills mamma kom vid 22. Pappa la sig tidigt för han ska upp mitt i natten och jobba. Så han kunde inte passa dom. Jag var trött och hade så ont i magen och hungrig var jag. Stressar värre än jag vet inte vad. Hinner inte hälften av nånting känns det som.
Onsdag:
Dagen till ära. Första dagen på nya jobbet. Vä hemtjänst. 7-16 idag. Bredvidgång. Gick jättebra och fick tider till brandskyddsutbildning, Hjärt och lungräddning och diabetes kurs 1 och 2. Alltså 4 utb. tillfällen nu i maj. Mycket att hålla reda på.
Mycket nytt, men spännande ändå. Nya utmaningar kan man säga!
Hämta barnen vid 16.45 och mamma hade gjort kålpudding som vi åt. SÅ fantastiskt gott och snällt! En av mina favoriträtter också =)
Vad som helst hade varit gott då jag mådde illa av hunger. Hade ont i bröstet under em och kväll, ont i magen stundvis, ont i huvudet och nacken. Stressar jag???? NEJ varför skulle jag göra det?
Hem och tända fyr snabbt som attan i pannan så vi får värme och varmvatten. Kallt och ruggigt här hemma.
Duschade båda barnen och sen var det kvällsmat/nattdags.

Om jag kanske ska komma tillbaka till verkligheten, dvs från mitt kaffe och ta mig in i duschen...
Har en maskin tvätt som ska hängas upp och 2 som ska vikas ihop. Förbereda kläder och medicin + mat till i morgon bitti också!


Upp tidigt i morgon bitti för provtagning på CSK igen med Lukas och pappa passar Louise. Sen hem och fixa lunch m.m Sen till stan igen, eller Vä rättare sagt för ett kvällspass 15.30-22. Barnens pappa kommer och tar dom innan jag kör så i morgon löser sig. Hoppas barnen är friska i morgon och feberfria så de kan vara på dagis på fredag. Då blir det lång dag för dom på dagis. 06.15-16.45 (7-16) Alltså ska jag upp 05.00 på fredag och slutar sent i morgon kväll, hemma ca 22.45 och sen varva ner och komma till ro och förbereda inför fredag morgon så är klockan mycket...
Nej men jag ska inte gnälla. Det kunde ju varit värre........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0