Smoothie

Började lördagen med lite lyxfrukost... Älskar äggröra och bacon. Onsalakorv är utsökt och proviva nypon helt perfekt. Pauluns musli och linfrö i lite valios krämiga vaniljyoghurt... Och så kaffet, helt på sin plats!!
Dagen kunde bara börja bra med denna starten!
Idag blev det en löprunda medans Lukas sov. Min snälla mormor satt barnvakt.
Louise blev hämtad i fm av mormor och morfar för de vill ha egentid med henne. Skulle pärla, gå till lekplatsen, rita med gatkritor och blåsa såpbubblor. De åt morfars plättar och sen blev det lite lördagsgodis.
Så härligt för henne. Hon kommer alltid på en andra plats och det vill ingen medvetet men Lukas tar så mycket tid och det går inte att göra något åt. Får kompensera det med sådana här tillfällen i stället!!
Det regnade men det var skönt ändå att röra på sig.
Tyckte det var motigt och riktigt jobbigt idag, kändes som det gick sämre än sist.
MEN till min förvåning klockade jag på 1 minut och några sek snabbare än sist!!
WOW, jag skrek av glädje på mållinjen!
Sen hem och duschade.
Lukas märkte inte att jag varit borta, han sov hela tiden. Använder tiden till bra saker och går inte miste om tiden med barnen. Effektiv jag känner mig idag!
Efter duschen gjorde jag en nyttosmoothie.. En som en Jenka brukar göra!!! Mumsfilibaba!
Vaniljyoghurt
Banan
Kiwi
Honung
Kanel
Frysta bär
1 ägg
Snacka om mäktig och god!! Jag bara älskar smoothies.
Väntar snart min stora flicka och det blir mys hemma ikväll.
Var ivägbjudna på grillning och mys hos fina vänner men fick avboka det i em.
Lukas var jättehes när jag hämtade honom på dagis igår och han började hosta.
Har fått ge honom inhalationer hela dagen idag. Airomir och flutide. Det hjälper honom jättebra.
I morse var han så hes, rosslig och hostade massor. Lite feber och megasnorig.
Hoppades på att det skulle bli bättre men nu i em vid middagen ville han inte äta och det lilla han fick i sig bara kräkte han upp. Massor med slem och det är ju bra att det kommer upp, men maten behöver stanna kvar.. Hoppas det blir bättre nu med matdropp i stället.
NEj nu ska jag ta hand om min droppkopplade son som springer runt benen på mig och ropar efter månen, vet inte hur många gånger jag sagt att den kommer sen, inte nu.. haha
Den ungen älskar verkligen månen!
Ha en trevlig lördag gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0