Spräckt läppband =(

Var på massage idag efter jag lämnat Louise på dagis. Som vanligt så är jag lite smått förkyld som numera hör till vanligheterna när jag ska på massage. Händer ju inte så ofta och nog lyckas jag bli sjuk med.. Men jag tänkte att det ska inte sinka min chans!
Hade så sjukt ont i ländrygg och nacke. Ja hela ryggen egentligen.
Efter 1 timmes knådande kände jag mig så yr och mörbultad att jag var tvungen att gå och ta en fika och sätta mig. Närmast var Cafe Fenix, längesen jag fikade där. Blev en rostbiffmacka med varm chokladmjölk med grädde! Underbart gott var det!
Fika på Cafe Fenix
Kände mig aningen piggare och bättre men fortarande helt yr.
Körde hem och gav Lukas lunch och ringde mamma om hon kunde hämta loppan på dagis, det kunde hon, så jag och Lukas sov tillsammans i 2 timmar. Helt off kände jag mig och förkylningen var värre när jag vaknade så klart =(
Gud så skönt att sova!
Blev en lugn slappedag med barnen. Först enkel middag och sen lite städ och lek på Louise rum alla tre. Mysigt!
Till kvällsfika blev det min sjukdomskur; Varm nyponsoppa med glass och skorpor!
mmmmm, lite vindruvor också! Så gott, men jobbigt att äta när man är så täppt!
Nyponsoppa och glass
Efter det blev det lite lek till och massa sånger sjöng vi..
Jaha, Lukas kryper snabb som en vessla, händerna hinner inte med och tippar framlänges med munnen rakt ner i golvet, fick en spricka på läppbandet. =( Blödde lite och så en lagon stor kräk bara för det! Puh..
Aj vad ledsen han blev, svårtröstad, Stackare!
Sen la han sig och jag la mig i Louise säng och skulle läsa god natt saga! Underbart när man hinner det, har blivit nästan alla dagar denna veckan! Hon älskar det och jag med! Kommer ihåg hur mysigt man själv tyckte det var när pappa läste varje kväll ur Bröderna Grimms sagor =) Den bästa stunden på dagen!
Men så vaknar Lukas och är ledsen, tänkte att han kunde vänta lite så jag kunde läsa klart, Louise sov nästan då. Synd att hon alltid ska behöva vänta med sitt mys!
Sagt och gjort och Louise somnade till de sista sidorna.
Kommer upp och då hade Lukas gnäll resulterat i en nerspydd säng. Kräk igen, nej men vad trevligt!
En maskin tvätt så här på kvällen, hmm, hur fungerar det, längesen jag tvättade.. :/
Nu ska jag diska och sen ska jag och denna förkylning bädda ner oss och hoppas på att få sova riktigt gott!
I morgon fm väntas Bullfika och lek hos Jennie och barnen! Längesen, ska bli trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0