Heldag hos syrran ;)

Första var jag och Lukas inne på CSK för aminosyror provtagning igen. Är bara inne på måndagar nu, men Leucin låg på 429 (ska ligga mellan 40-160, lite i över och underkant är ok) Han har ju legat högt pga hans infektion. Men igår var sista pencilindagen så jag hade hoppats på det hade sjunkt från måndagsprovet, men icke. Så i morgon får vi reda på dagens prov. Ändrade lite på maten i 1 dygn och sen tillbaka på det vanliga så vi får väl se. Han är ju pigg och glad så han är inte påverkad, det lurar en lite.
Sen hem och hämta Louise som min mormor passade, hon sov fortfarande när jag kom hem halv nio. Vaknade inte förrän halv tio. Sömntutan. 
Sen åt Lukas, provade på flaskan, han tog 146 ml av 180 =) Jättebra, vid 20.00 igår kväll åt han 110. Så det börjar bra. 
Sen åkte vi ner till syrran som bjöd på frukost/fm-fika Det var scones, kokt ägg, vaniljyoghurt med havrekuddar. Rikrigt riktigt gott. 

Sconesfrukost

Lilleman vände sig två gånger på kort tid. Lekte som attan på golvet och var jätteglad =) Underbart att se att han börjar bli bättre!

Lukas på rygg

Lukas på mage

Så lycklig han blev. Lovely. Första gången jag såg när han vände sig. LYCKA ♥

Vi var ju tvungna att åka dit och spana in nya soffan och kanalerna. Äntligen finns det soff/tv mys tillgängligt där

Mys i Saras Soffa

Vi power napade jag och Lukas i 15-20 min medans Sara och Louise lekte. Underbart skönt och soffan är gudomlig!
Sen åt han HELA MÅLET på flaskan vi 12. Så skönt att äntligen slippa droppet. Går inte att beskriva hur glad jag blev. Av en sån liten sak egentligen, men det är mycket för mig. Att slippa sonda spara så mycket tid.

Sen blev det eftermiddagsvil för Lukas och Astrid ♥ Kärlek.

Lukas och Astrid sover ihop 

Sen bjöd Sara på Köttgryta och ris till middag. Härligt med en dag hos henne.

Och snöat har det gjort hela em. Nu börjar jag tycka det är lite väl sent för snön att komma. Jag har fullt med snödroppar längs husväggen. Fick sånna vårkänslor när jag såg dom igår. Och så kommer snön och fördärvar =(

Nu lite kvällsfika med mormor och barnen, sen dusch/bad för hela familjen. I morgon ska jag och syrran till IKEA! Längtar!

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Maja

Roligt att höra att han äter riktigt bra nu!

Har Stoffe hört av sig eller han struntar i allt?:/

Du är riktigt stark!

2011-03-18 @ 01:34:35
Postat av: Therese

Ja det är skönt.

Ja vi pratar nu, han träffar barnen ibland, men oftare hade behövts för barnens skull, men det är på rätt väg.

Tack, det är jobbigt emellan åt men det går.

Vem är du Maja??

2011-03-18 @ 23:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0