Tårarna rinner...

Kanske många som reagerar nu, men det gör mig inget.
Jag kan inte sova, är helt slut. Tårarana bara rinner.
Stoffe har valt att leva utan mig, av olika anledningar. Han väljer att gå och sen kommer anledningen. Inte nämnt något om varför innan så man kunnat ändra på sig. En anledning var att jag var iväg och tjänade pengar.
Hamna hos kronofogden hade kanske varit bättre.
Livet är inte rättvist, hur ska man kunna skiljas som vänner när man bara känner ilska över hans beteende?
Jag måste vara en fruktansvärd person att leva med som gör så mycket fel (det jag gör och tror är rätt för familjen)
Har naturligvis känslor och kommer alltid att ha för honom eftersom han är mina barns pappa, men vad ska jag göra?
Han har bestämt sig och har inga känslor kvar. Vet inte själv vad jag känner och vill längre.
Livet är en STOR jävla prövning och lätt det är det inte. Inget är rättvist.
Känner mig misslyckad som har 2 fantastiska barn och en f.d sambo som jag inte duger för.
Vi hade varit tillsammans i 7 år nu den 13 feb.
Många av er som läser här tycker säkert det är dumt, löjligt och fruktansvärt att skriva om, men det är mitt val. Läs inte i så fall.
Bloggen känns som min enda vän just nu, ett på natten!
Tittar på Lukas och gråter och han bara ler mot mig och förstår ingenting.
Jag ser ju Stoffe i barnen varje dag.
Platsen i hjärtat kommer alltid vara kvar och minnena av allt vi gjort tillsammans.
Men jag ska klara av barnen, huset, bilen, tomten, brännet ja allt. Jag kan och SKA orka. För mina änglars skull.
Det kommer vara dom och jag för alltid!
Denna gången är det defintivt slut. Kan bara inte fatta att känslorna bara "pang" försvinner för att man ber honom ta lite ansvar med jobb och göromål som behövs.
Vi båda mår dåligt, har haft ekonomiproblem väldigt länge och säkert därav detta händer.
Har pratat med familjerätten idag och inväntar kallelse.
Han kan inte svara på vad som är fel mer än Tupperware. Jaha, det var den tacken för alla de pengarna man tjänat!
Hade jag valt att aldrig prova, hade vi varit lyckligare då? NEJ, tror inte det. Lukas hade varit sjuk ändå, och ekonomin hade varit ännu sämre, men jag vet inte. Då hade kanske detta aldrig hänt.
Har pratat med kuratorn i Lund länge ikväll och hon menar att det är normalt att vi känner som vi gör. Hade varit konstigt om vi varit normala i denna situation.
På lördag kommer han och hämtar sina saker; hans egna tillhörigheter som kläder, hygienartiklar etc. och datan, tv, skrivaren, x-box, hemmabio m.m 
Tur pappas kompis hade en extra tv, 32 tums platt tv, det duger jämfört med denna klump burken!
Ibland undrar jag om jag har slagit i sönder en spegel med all denna otur.
Det spelar ingen roll med alla mina vänner och familj, för ingen känner Lukas som jag och Stoffe. Det är vi som har kämpat för honom och är hans allra närmaste. Och nu har han bara mig. Jag VILL ju ha honom, men det blir inte lätt med allt som komma skall. 
Är så glad för min familj och NI mina underbara vänner som ALLTID ställer upp. Jag kommer verkligen behöva er nu. Mer än nånsin. Ni får gärna komma mitt i natten, jag kan inte sova ändå!
Hur ska Louise reagera? Kommer bli jobbigt för henne. 
Jag har ju turen som har bott själv och klarat allt själv. Har fast jobb, bil, boende m.m 
Jag kommer fixa detta, men just nu känns livet piss. Jag skäms inte över att säga det. Jag tänker inte låtsas att allt är okej. 
jag har inte varit mig själv (den glada, positiva, omtänksamma, trevliga, roliga, spralliga Therese, kanske utåt set men inte inombords). Detta med Lukas har tagit mig så hårt och jag har pratat med Stoffe och förklarat om och om, men han har aldrig lyssnat eller förstått. Gränsen går någonstans. 
Lukas har en allvarlig sjukdom och kommer kräva SÅ MYCKET av en och jag vill aldrig släppa honom. Ja inte Louise heller. Vill hålla dom i min famn och ALDRIG släppa. 
Jag har varit mobbad hela livet, traggat för mycket, ful, tjock, inte klarat det eller det. Haft komplex och har fortfarande över min kropp och vikt. Kämpar och har kämpat för fullt men orkar inte längre. Har och kommer nog aldrig älska mig själv, defintivt inte nu.
Det spelar ingen roll vad ni alla tycker. I mitt hjärta finns så mycket känslor just nu. 
Låt mig gå i ide och stanna tills sommaren kommer. Jag och barnen. 
Jag har inga ord, kan inte fatta hur man kan bara gå 2 gånger och lämna allt ansvar med barnen på mig och ändå mena att man bryr sig. HUR är det möjligt? Skulle jag också bara gå för att JAG mår dåligt, vem skulle ta hand om barnen då?
Han bara klickar av i telefonen och går knappt och prata med. Han är kall och otrevlig.
Tror aldrig vi kommer komma överäns. 
Ville inte ens försöka gå hos familljerådgivning och prata igenom. 
Så många frågor och han kan inte svara på dom. 
Det är nog inte meningen jag ska vara lycklig. Jo det är jag ju så klart med barnen.
Jag söker lycka, kärlek, omsorg, glädje, humor, lekfullhet och ett STORT ansvar till Lukas specialbehov. Var hittar jag det? Kan man köpa det? 
Kan ni svara på vad jag gjort för fel så jag vet det, för jag får nämligen inga svar och vill gärna veta. Jag vet att jag inte är så attraktiv men trodde det var lite på insidan som räknades också, men min insida är väl svart antar jag.
Hoppas verkligen beslutet är noga igenomtänkt och inte bara en impuls i nuet.

Lukas ligger här och sprallar och blir så glad när jag tittar på honom. Hans ögon kan få en att smälta.

JAG ÄLSKAR MINA BARN ÖVER ALLT ANNAT PÅ JORDEN OCH KOMMER LEVA MITT LIV FÖR DOM. DE SKA FÅ DEN BÄSTA UPPVÄXT DE KAN FÅ OCH ALL KÄRLEK DE KAN ÖNSKA SIG ♥ ♥ ♥
  


Kommentarer
Postat av: Sofie

Therese, du skriver det själv och jag är helt säker på det, att du kommer gå starkare ur det här. Titta på vad du har, två helt underbara barn, så fina dom är.

Låt allt få ta sin tid, det är klart du är ledsen, förbannad och förtvivlad. Det är bara dumt att försöka hålla huvudet högt nu, det kommer du göra tids nog ändå!

2011-02-02 @ 07:59:23
URL: http://familjendegmeyer.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Förstår att du känner dig helt förtvivlad, hur någon man litat på, älskat, levt ihop med i så många år bara kan lämna allt man byggt upp tilsammans utan att via några känslor!

Man undrar hur de tänker ibland, har de ingen känsla för familjen eller kärleken alls?!

Det blir alltid jobbigare när det är barn inblandade, men du måste tänka på att 2 lyckliga föräldrar isär, är bättre än 2 olyckliga föräldrar ihop! Barnen känner att allt inte är som det ska och då är det bättre att dela på sig!

Men kämpa på Therese, vet att du om någon fixar det här1

Och sen vilken gammal syn på kvinnan att inte du skulle kunna tjäna extra pengar för att hålla familjen flytande! Får man inte in pengar på jobb så får man ju fixa det på allt extra man kan hitta1 tycker bara han låter pinsam om jag får säga det själv!

När det har ggått en tid och fått lite perspektiv på allt så kommer du att inse att du óch barnen har det bättre utan han!

Kvinnor kan!

2011-02-02 @ 08:22:12
Postat av: Anonym

Brukar läsa din blogg lite då och då.. vet vem du är osse:) men vi umgås inte. Vill ändå skriva och säga att jag bryr mig och tänker på dig.

Ett gott råd är att messa eller ring inte prata heller inte med stoffe när han e där svara inte heller på hans samtal eller sms.

jag vet det är super svårt men det hjälper dig att bli stark och fokusera på dina barn ditt hem och på bara DIG och det är det du behöver nu.. att tänka och ringa/sms tar mer på energin än vad man tror.



Gäller det inte barnen så strunt i honom.

Efter en tid kommer det göra dig stark.

Och du kommer även visa inför honom att du

2011-02-02 @ 08:39:03
Postat av: Anonym

Du kommer klara det Therese! Du får gärna höra av dig om det är något. Kram

2011-02-02 @ 10:18:24
Postat av: Stina

Tänker på dej de ska du veta. även om jag inte känner dej så mycket. vi har ju bara träffats några gånger. Om det skulle vara nåt som jag skulle kunna hjälpa till med minsta lilla så säg bara ifrån.



/ STINA (Dannes Tjej)

2011-02-02 @ 10:49:53
Postat av: Sandra Franzen

Du vet var jag finns vännen, tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp. Kram

2011-02-02 @ 11:10:53
Postat av: Linda

2011-02-02 @ 12:45:18
URL: http://lindakarlberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Stackare! Hu har inte haft det lätt! Finns här för dig! det här kommer du klara av även om det inte känns så nu. Tänk på dina 2 underbara barn. Dom har sån tur att ha en så bra mamma som du! Styrkekramar i massor! Linda

2011-02-02 @ 12:47:19
URL: http://lindakarlberg.blogg.se/
Postat av: Therese

Tack så mycket för era inlägg. Hoppas man kommer finna lycka igen =) Riktig lycka! Vem är du anonym?? Meddela via sms i fall du inte vill lägga ut det här; 0709517365

Ja 2 underbara barn har jag verkligen. De är mitt ALLT <3

2011-02-02 @ 18:05:05
Postat av: Frida

Det är Frida från Tollaregården. Kunde inte låta bli att skriva när jag såg detta på Facebook.



Ville bara säga att jag önskar dig all lycka. Kan tänka mig att det är svårt att stå på benen efter alla dessa smällar. Men du är stark Therese och det märks mycket väl att du brinner för dina barn, just därför kommer de att ha det hur bra som helst med en mamma som är så engagerad och kärleksfull som du!

2011-02-03 @ 02:03:02
Postat av: Sara

Idioter till män gör oss bara starkare!

2011-02-03 @ 12:57:27
URL: http://www.mittlivmedruth.devote.se
Postat av: Mi@

Sötaste vännen! Stora kramar! Säger som ovanstående.... minsta lilla....så säg till <3



och du..... DU ÄR FIN!!!!! Både inuti och utanpå!!! <3

2011-02-03 @ 20:30:20
Postat av: * Linda med Cazandra *

Hej.



Jag kom in på din blogg och såg vem din fd är. Gått i samma skola som honom. Jag beklagar det som har hänt. Jag vet sj hur det är att bli lämnad och bli ensamstående mamma. Min dotters pappa valde oxå helt plötsligt att lämna mig för att känslorna helt plötsligt var borta. Jag vet inte hur män tänker.

Du kommer klara detta fint. Det är jätte svårt från början men kämpa vännen.



Jag har snart varit ensamstående i 2 år men har nu träffat mannen i mitt liv. Jag trodde att min dotters pappa var mannen i mitt liv men så var det inte. Låter kanske konstigt men vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men från början trodde jag inte att jag någonsin skulle komma över min dotters pappa som jag då trodde var mannen i mitt liv.



Jag känner inte dig men jag vill att du ska veta att om du behöver prata så finns jag här.



Kram Linda

2011-02-04 @ 20:01:53
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/lindas/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0