Underbara vår

Vilken dag, vilket väder =)
Satte mig i solen en stund i fm, men sen kände jag för att ta fram utemöblerna och tvätta av dom, sagt och gjort..
Sen började jag rensa gamla krukor fån blommor sen förra året, de var mer än döda kan jag säga.. haha
Likaså rensa ogräs från de få plattorna jag har vid trappan.
Så fint det blev, det var bara att kasta sig i bilen till plantskolan för inhandling av nya levande blommor =)
Gud vad nöjd jag blev, riktigt fint och nu är våren äntligen här. Det känns överallt.
Om inte annat så hörs det i murstocken där kajorna byggt bo och lägger ägg.. TYST med er, det låter hemskt nu, men när ungarna kläcks är det fruktansvärt.. Vill ni lyssna är ni välkomna..

Utemöblerna på plats



Plattorna

Favoritplanteringen
Mina nya favoriter; Såg denna rosa teneriffa nejlika och blev bara helt såld, rosa så det var ju inte så konsting, sen blev den en blå anemon och en gul minipensé. Helt perfekt i min smak. Så nöjd!

Vid trappan

Påsklilja och penseér

Saknar mina hjärtan idag. Vill bara vara ute och mysa och leka med dom i detta fina vädret..
Saknar familjen som den en gång var när vi hjälptes åt i trädgården och var ute och fikade på verandan och invigde grillen som vi alltid gjorde när våren kom.
Varför varför är livet så här????
Nej nu upp till Sandra N på en kopp kaffe, alltid trevligt att bli inbjuden på kaffe =)

 


Kommentarer
Postat av: susanne

Jag o gabriel kommer gärna en dag om du känner dej ensam... så som ni har det nu önskar jag inte någon

2011-04-09 @ 19:30:31
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Postat av: Therese

Tack, det önskar jag inte heller någon...

2011-04-09 @ 21:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0