Trött på kräk...

Alltså nu är jag trött på allt som heter kräk. I natt och i morse har Lukas badat i kräk och gröna slemmisar i sin säng.
Det räckte tydligen inte med igår kväll; Mattan, soffan, Ulrika och ja, sig själv så klart...
När jag gick upp i natt och skulle byta droppet var det kräk i sängen, tro det eller ej men jag lät det va. Hemskt kanske, men trött som få och ont i halsen och totalt genomförkyld fick det helt enkelt va.
Det var precis att jag orkade stiga ur sängen, pappa hade ringt 6 gånger för att väcka mig, men jag hade inte hört det. Blev lite sen med nattmålet men ingen fara. 
I morse vaknar jag av att han spyr och spyr och blir ledsen så klart, byter dropp och han spyr igen. Detta jävla kräkandet.
Det var bara att tvätta varenda del som tillhör sängen. Ända in på madrassen. Har det i mnaskinen nu och 3 maskiner återstår. Man känner bara den äckliga kräklukten bland all tvätt, det smittar av sig på det som inte varit kräk på, men som är vanlig smuts. Allt luktar kräk här.. Tvi..
Som tur var kom mamma och eldade i pannan till mig så jag fick upp varmvatten, sen fick ju gossen bada. Intorkat kräk på sig är ju inte så trevligt. Fick ta detta i stället för babysimmet. Definitivt en hemmadag för oss från det.
Men han är pigg nu så fort han kommit upp, natten och morgonen är alltid värst när han legat ner och samlat på sig massa slem.

Lukas filur
Busar med mig ♥

Lukas visar muskler
Kolla in denna bicepsen morsan ;)

Lukas flinar
Älskar ditt flin, lilla filur

Lukas i gåstolen

Lukas så söööt

Önskar bara att jag kunde lägga mig på soffan och slappa men så fungerar inte livet. Är helt slut i huvudet. Skulle bara vilja bli ompysslad och äta nyponsoppa med glass, standard när jag är sjuk. Får se om jag orkar koka lite.. Har ju tvättberget att brottas med. Tur Louise är på dagis idag..

Tackar alla 15 gäster som kom igår på mitt lingon och blåbärsparty. Gick kanon. Blev SÅ nöjd och INGA återbud, till och med en som kom extra. Har ALDRIG hänt i historien innan. Supertrevligt, men sviterna kommer idag..


Kommentarer
Postat av: Vicke

De eviga kräkandet är hemskt, Thimmy kräkte som fasen innan men Lukas är nog snäppet värre. Det är så frustrerande, man skulle kunna slita av sig håret. Synd om lilla Lukas, måste vara jättejobbigt för honom oxå. Kram

2011-04-06 @ 13:08:28
Postat av: Therese

Att ha kräkbarn är nog lika jobbigt. Lukas kan kräka lite iböland men när han bli sjuk kräker han tonvis känns det som. Förstår verkligen ALLA som har kräkbarn. Lider med alla. Det jobbiga är att försöka uppmäta mängden och ge det tillbaka.. Måster ju ha sitt behov. Ja slita av håret är man lagom mycket sugen på att göra. Vet knappt var man ska börja... Ja han tycker det är obehagligt, kommer kaskader, både från mun och näsa.. Kram på dig kusin

2011-04-06 @ 18:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0