Summering av veckan som gått..

Ja förlåt för att det har varit dålig uppdatering denna veckan...
Kan summera den med jobb, träning, gjort saft, storstädat huset, simskola, inlinesåkning och umgåtts med vänner.. Det har minst sagt varit fullt upp sedan midsommar.. Det kommer ett inlägg från midsommar.. 
 
Ja dagen efter midsommar blev huset ordentligt städat. Louise hade 2 kompisar som sov över så alla 4 barnen hjälpte till att städa. Verkligen superduktiga!
Massa skit som dragits in och massa fotavtryck på golven. Kändes riktigt skönt att lägga sig på kvällen och det doftade nystädat. Vilken känsla!
 
Söndagen bar det av till Randiz lekland, med Sandra och barnen. Det ösregnade och barnen behövde göra av med lite energi. Vi mammor blev minsann också rastade. 5 timmars lek ;) Jisses vad vi lekte och barnen hade jätteroligt. En toppendag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Måndagen var det läkarbesök med loppan och sen inom stan. På em blev det inlinesåkning med Louise. Vi hade ju egentid. Sen hälsade vi på min kusin med familj och fick snällt ta lite fläder från deras träd. Åh vad mycket jag fick. Tacktacktack!
Det blev träning på kvällen med Sandra och Sara. Armyträning. Gud vad jobbigt det var, hade ätit för dåligt under dagen så blev illamående..
 
 
 
 
 
 
Tisdag jobbade jag sen gjorde jag och Louise jordgubbs och flädersaft. Sen blev det Tabata med Jenny och Ida på kvällen... 
 
 
 
 
 
Onsdagen bjöd på jobb igen sen Cirkelträning med Sandra på kvällen. Jag och barnen tog en liten runda i byn efteråt. Louise åkte inlines, Lukas cyklade och jag gick. Vi gick inom gammlamormor ocgh tog en kopp kaffe och barnen lekte så fint ute på gräset. Sommarkänslor, trots det dåliga vädret.
 
 
 
Torsdagen var det äntligen min tur att följa med Lukas till simskolan. Han är så duktig.. 
På em åkte vi till Caroline, Tobias och Ines. Mysfika i regnet. Barnen lekte med hundarna och Ines, vi tittade på grisarna, hönsen och vaktlarna. Barnen matade grisarna. Vi fick se vaktelägg, så himla fina. Sen blev det pizzamys innan vi åkte hem. En underbar em med finfina vänner. Riktig semesterkänsla att åka iväg och njuta, utan att tänka på tider, skola etc. 
Louise fick övernattningskompis när vi kom hem. 
Vi åkte vi och Sandra till träningen och det var Get in shape. Jotack, det lovar jag.. Fy fasen vad jobbigt det var. Till slut orkade armarna inte lyfa mer. Armhävningar X tusen... Shit.. Det kändes men det var galet skönt efteråt. Precis som det ska vara!
 
 
 
 
 
 
 
Fredag bjöd på simskola och sen åkte barnen på olika håll. Jag jobbade kvällen och sen silade jag saften som stått kallt i 3 dygn. 
 
Idag har jag jobbat och vilat, sen hämtade jag Lukas hos stödfamiljen som bjöd på grillad oxfilé och kalventrecoté. Pommes och lökringar till.. Så sjukt gott!! Lyxigt värre. Till efterätt blev det jordgubbar, glass, grädde och chokladpuding. Här går vi all in.. Är det lördag så är det :) 
Sen hem och packa väskan på nytt och bege oss mot mormor. Lukas ska sova där inat. Han hade fått nya kallingar av stödfamiljen. Siden dessutom. Han hade de på när jag hämtade honom och han vägrade ta av som. Han tyckte han var jättefin. Så han åkte till mormor så!! Min knasiga unge... man väljer sina strider och denna var inte värd att ta!! ;)
 
 
 
Imorgon är det jobb igen och sen väntar en hästavecka.. (tuff vecka alltså..) jobb, träning, kalas, fotbollsskola, simskola och allt annat... 
 
Hoppas ni haft en bra vecka. Det har vi. En vecka på semsterschemat har nu passerat och vi är inne i Juli månad. Jag har ännu inte badat. 13 arbetspass kvar innan min semester väntar. 5 härliga veckor. Då hoppas jag att värmen är tillbaka så vi kan sola och bada.
Denna veckan har vi minsann varit dukitga och tränat. Mycket lättare när man hjälps åt och pushar varandra.
Tack för denna veckan fina vänner  ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0