Tillbaka efter helgen

Nu är jag tillbaka efter 1 månads uppehåll, på både gott och ont.
Jag har verkligen velat blogga om sååå mycket, men mitt liv har gått före.
Vissa vet/märker/anar/tror etc hur jag mår.
Men jag jag vågar erkänna att jag inte mår bra.
Stressen förstör mig och äter upp mig inifrån. 
Jag klarar helt enkelt inte av att hantera den, och stress är en vardag för mig.
Det är inte lätt att bara ändra på saker och ting eller rutiner/kontrollbehov man har.
Jag är medveten om att jag måste göra något men vad och hur det ger väl sig.
Ska gå på KBT terapi och hoppas jag kan få hjälp att lära mig hantera olika situationer som uppstår. 
Men resan är lång och den kommer vara jobbig.. Och tålamod är ju INTE en av min starka sidor.
 
Snälla fina Andreas åker ut och in ur huset så fort det inte går min väg.
Han ställer upp och finns för mig oavsett och jag skäms för hur jag har behandlat honom. 
Inget förhållande är perfekt och det vet nog alla.
Detta är ett tecken på ramsan.. "kärlek börjar med bråk och slutar...."
Min stress och mina känslor påverkar alla runtomkring mig och mest får Andreas och barnen ta. Jag menar inte att det är acceptabelt men så har det blivit. 
Jag vill stundtals bara fly, bara fly bort från allt och alla...
 
Jag har haft 2 sjukdagar sen sist jag bloggade. (Jag som aldrig har varit hemma för egen sjukdom) Rejäl magkatarr och det var hemskt.
Jag har lagat lite ny mat till Lukas, korvar och biffar etc.
Fått förlängt på jobbet här i Arkelstorp året ut.
Louise har tappat tand nr 8
Provat på en ny sorts träning, Army training, SKITKUL!!!
Firat påsk
Barnen har varit på barnkalas
Louise har haft dansuppvisning med sin dansgrupp
Samt lite annat smått och gott. Har så många bilder jag vill visa er alla, men det kommer kanske en bildbomb sen.. om ni vill se förstås?
 
Men denna helgen har varit såå mysig.
Jag och Andreas jobbade båda i fredags, hem och åt lite lätt middag och sen skulle han spela match med VMA mot Klippan i Vånga.
Jag och barnen packade melon m.m och hade picknik där.
Jättespännande och jämn match men tyvärr blev det förlust för VMA.
Det var mysigt att vara med. Minns det som igår när man satt på samma ställe och åt korv när pappa spelade när vi var små. Härlig och mäktig känsla!
 
Sen i lördags hade jag, Lukas och morfar egentid. Vi åkte till Kristianstads truckmeet på wendesgymnasiet och tittade på lastbilar, bärgningsbilar, häftiga bilar, kranbilar m.m Lukas var i sitt esse... 
 
 
 
 
 
Såå nöjd han var!
Sen åkte han till stödfamiljen på em och Louise följde med morfar hem...
 
Jag ochAndreas packade klart det sista och begav oss i bilen mot Karlskrona!
Han bjöd mig på en hotellövernattning där för att komma bort en stund från all stress m.m
Såå skönt det var,
Sängarna var fantastiskt sköna, maten var underbart god, frukostbuffeén supersmarrig, härlig jaquzzi och massa mys. Underbart sällskap också såklart! Såå välbehövligt!
Att bara få va, det kändes lite konstigt men jag njöt av det!
 
Väl framme :)
Det bjöds först på kaffe/te och nybakad kaka när vi kom sen på kvällen middag!
Grönpeppargryta på oxkött med rostad potatis, sallad och hembakt bröd. Jättegott!
Blåbärscheesecake till efterätt, god men för mäktig, orkade inte hela..
Sen var det jaquzzidags :)
Åh så mysigt det var ♥
Sen mys i sängen tillen film...
Jag ahde chokladdoppade jordgubbar med mig och vin. Snacks köpte vi på vägen..
Mmm vad gott det var, men jag var så trött så somnade nästan direkt vi la oss.. Sängarna alltså.. åhhh vad jag längtar tillbaka!!
Frukostbuffé är obetalbart.
Bland det bästa som finns!!
Efterätt på frukosten ;)
Min Andreas i ett nötskal, OBOY beroende.. haha!!
skrev detta i gästboken!!
Efter vi checkat ut igår så åkte vi inom Glassiären och köpte vars en "liten" glass. herre min gud vilka glassar, både goda och stora.. Yummie!
 
Sen hem och hämta barn och nattning m.m stod på schemat. Vardagen i ett nötskal!
Barnen var i säng vid 19.30 
Jag och Andreas beställde pizza och la oss i soffan framför Beck.
Bästaste söndagsmyset enligt mig!
Liten kom ner och hade drömt så han fick mysa lite med oss.. tills han somnade..
Han var så mysig, lika glad för oss båda ser det ut som här.
Min goseplutt...
Jag och mina trötta pojkar... 
Sånt här gör att man uppskattar livet här och nu!
 
Nej nu är det läggdags, idag har jag mest varit trött hela dagen. Städat och tvättat bilen är det enda vettiga jag gjort idag. Blev ingen middag heller, bara kräm och macka. WOW vilken kass mamma man känner sig som idag..
Satt till och med och somnade rakt upp och ner efter maten ikväll. Louise kom och väckte mig och frågade om jag sov. Bra jobbat!!
Så nu är det kramakuddendags.
 
Längtar tills i morgon då Andreas kommer igen. Kan ge mig lite lugn!! 
 
KRAM på er! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Härligt att se alla bilder!! Framtiden blir ljusare o ljusare ♥♥♥♥!!! Livet är en resa, synd om de som inte fått upptäcka den resan. Kramar

2014-05-09 @ 08:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0