Bergochdalbana

Ja mitt liv är verkligen som en begochdalbana.
Jag mår illa och vill bara kliva av... ja det är så jag känner :(
Det är mycket i mitt liv och allt är inte perfekt. Låååångtifrån!
Det har gått upp och ner med det mesta den senaste tiden. 
Jag är stressad, ororlig, tveksam, fundersam m.m
Jag mår väldigt dåligt periodvis och just nu är en tung period.
 
Jag kan verka glad och positiv utåt, men innerst inne är jag sur, arg, negativ, gapig, skällande mamma, trött etc..
Jag är inte på humör, vill ingenting mer än att sova tills det blir vår.
Denna jävla vikten och att få kroppen i form bara skiter sig.
 
I måndags hade jag gått upp 1.8 kg, och jag som var så glad att jag gått ner 1.7 veckan innan...
Jag har varit förkyld och inte kunnat träna, jobbat oerhört mycket med få fridagar.
Jag var nära att förlora min fina Andreas pga hur jag mår och hur jag är.
Har sjuka kontrollbehov som tar knäcken på mig samt denna stress.
Har utslag i hela nacken, ögonen svider av trötthet allt som oftast.
Jag har ingen ork, inte ens till att laga mat, nej inte ens till att handla den... Ja ni märker ju själva att det går utför med viktnedgången då maten inte fungerar..
Jag är ju en person som tröstäter när jag mår dåligt, vilket jag gjort denna veckan.
Vågen kommer garanterat stå på plus i morgon :(
Vill ha en förändring i mitt liv men vet bara inte hur och jag har knappt någon ork.
 
Men fina Andreas står vid min sida i alla lägen, berättar hur fin jag är fast jag är osminkad och i mjukiskläder och känner mig som en urvriden disktrasa
 
Han finns för mig och hjälper mig igenom denna jobbiga tid för mig.
Har tagit tag i lite samtal som jag hoppas ska kunna hjälpa mig, nu är jag trött på att må så här och att alla nära ska behöva ta all min skit.. barnen framförallt..
 
Det är så jobbigt att må så här, och jag har sjukt svårt att be om hjälp.. 
Hoppas jag orkar med och klarar av att rida ut denna stormen..
Känner mest att jag vill fly bara! 
 
Vill tillägga att jag i alla fall klarade squat challengen!
Lite stolt faktiskt och fy fan vad skönt, var sååå trött på det i slutet!
Hur gick det för er andra?
 
Louise tappade ju en tand i tisdags förra veckan, även en i fredags som jag visade er. Sen kom en i lördags och en i söndags.. Haha, tre i rad uppe och en nere. Riktigt tannalös nu, tandfen blev fattig ;)
 Hon var riktigt stolt och det var härligt att se!
 
I fredags hade pappa och jag vårt fredagsmys med middag som vi brukade ha vissa fredagar förra året.
När mamma jobbade kväll och jag var sjäkv kom han hit och vi lagade något gott och lite lyxigare. Båda gillar matlagning och nya recept och det är mysigt med lite egentid med pappa.. ja och barnen så klart!
dricker lite vin medans vi kockar :)
Denna gången utmanade vi oss och hittade på själv ett eget recept och namngav den till min gata då den blev till här!
Brunstorpsgryta med klyftpotatis och sallad!
 
Recept till ca 4 pers.
1 fläskfilé a 600 g
4 dl vispgrädde
1 burk lätt creme fraiche (2 dl)
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 pkt bacon
2 dl vitt vin jag använde 3 apor, det jag hade hemma
Champinjoner efter smak vi använde ca 5-6 stycken
2 msk dijonsenap
100 g fetaost
5-6 st soltorkade tomater (inte de i vatten eller olja)
salt
pepparmix
soya
 
- Stek baconet och lägg vid sidan om och klipp i mindre bitar
- Putsa fläskfilén och skiva den i ca 1-2 cm tjocka skivor, krydda med salt och pepparmix
-Bryn köttet i samma stekpanna som baconet varit i, tills de fått lite färg.
- Lägg över köttet i en stekgryta samt baconet och vätskan från stekjärnet
- Finhacka en gul lök och lägg även den i grytan.
- Häll på grädde, creme fraiche och vin och låt koka upp.
- Pressa i vitlöksklyftorna.
- Skiva champinjonerna och låt dessa gå i grytan 
- Häll i senapen och klipp tomaterna i mindre bitar och lägg i grytan, samt smula ner fetaosten
- Färgsätt med lite soya efter tycke och smak.
- Låt puttra på svag värma i ca 20 min.
Servera med hemmagjorda klyftpotatis och en god sallad!
 
Smaklig måltid och hoppas den faller er i smaken, det gjorde den här, fantastiskt gott!!
 
 
 
Nu i lördags var jag, Andreas och barnen hembjudna till min kära arbetskollega Nettan, hon frågade om barnen ville rykta hennes ena häst och de skrek av glädje..
Prinsessa var så snäll och go, älskar att bli ompysslad.
Barnen de borstade och gav mat m.m
Lyckliga barn minsann! 
Efter det bjöds det på kaffe och go semla, underbart lördagsmys!
 
Idag hämtade Nettan Louise och de hade pysselstund med Prinsessa, Louise grät av lycka när jag berättade för henne. De hade haft supermysigt.
 
Louise började på showdans i Arkelstorp idag. Provar detta i stället för funky kidz. Närmare, billigare och bättre tid. Hon var ledsen och ville inte när vi kom dit. Det gick till slut när hon höll ledaren i handen. 
Hon är så rädd för nya saker och förändringar. Kan vara hur tuff som helst innan men när det kommer till kritan blir det jobbigt för henne.
Det var likadant på Funky Kidz de första två gångerna och hon har gått 4 terminer. När det väl släpper sen så älskar hon det..
Hejja min duktiga tös!
 
Nej nu ska jag njuta av en clementin i soffan, sen är det natti, jobbedag i morgon bitti igen! 
 
På återseende!
 
 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Bra skrivet Therese och det kommer bli bra till slut. Stormar och blixtar är det hos alla.... Men det är skönt när vinden mojnar igen och det vackra vädret o solen lyser :-)! Du är stark kvinna men även du klarar inte vara stark hur länge som helst. Så du har gjort RÄTT i att lyft luren o slagit dina samtal!! Var stolt! Du är en glad o positiv arbetskollega som sprider fina energier. Tänk på det!!! MEN var RÄDD om dig o din familj!!
Receptet det ska jag garanterat testa!!
TACK SNÄLLA för lånet av din fina dotter, hon förgyllde min dag med MASSOR av goa skatt. Haha jag ler när jag skriver! Erbjudandet hon gav mig, tänk så enkelt barn tänker... Haha!!
Skönt för mig att kunna tänka på annat o bara pyssla o mysa bland hästarna... Hästflickan Louise! !

2014-02-10 @ 08:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0