1 vecka i vårt liv

Vilken vecka jag har hunnit med sen jag bloggade sist. Det har varit full rulle vill jag lova, roligt också såklart! 
 
Det har varit jobb, kalas, utgång, sol, bil som krånglar, provtagning, shopping, lite nya rätter och bakning jag har gjort!
I onsdags på jobbet satt jag och funderade på vad jag skulle göra med laxfiléerna jag tagit upp och planerat till lunch.
Det var nära att bli det vanliga, lax, potatis, hollandaisås och ärtor typ.
Ville göra något nytt och fick tips på jobbet av soppa...
Letade upp ett recept på kokaihop.se
Krämig laxsoppa.
Köpte bullar till, de var mycket gott och Andreas storgillade det :) 
Louise hjälpte mig med maten, min lilla hjälpreda, var ju vår egentidsdag!
 
I torsdags, då det var värsta tråkiga dagen. Bilen krånglade och fick lämnas på verkstad, bränslefilter och något stag/rör undertill som var sönder. Kostar några tusen att göra vid...
Phu.
Lukas var på dagis på sina timmar, Louise var på 6 årsträff i skolan och därmed fick jag lite egentid för mig sälv och bestämde mig för att spendera den i stan med en hel del shopping...
Men det var jag värd minsann!!
Regnig dag-Ledig-Egentid-Tråkdag=Shoppaholic
Det blev ju en massa kassar, mycket rabattar som tur var och 20 % på hela köpet i vissa affärer!
Det var uppskattat!
Jag hittade mycket till mig själv och det hör inte till vanligheterna... 
Visar er här..
 
 
 
Den är svart, men bilden missvisar, jättesött linne med öppen rygg upptill..
2 par jeans, jätteskäna båda två, det ena paret lite mer glansiga, bilden blev inte jättebra, missvisar lite...
Detta samt hårklämmor och 2 par svarta tights unnade jag mig!
Louise fick en del..
Och Lukas också!
Jättenöjda båda två, det är härligt att se deras miner hur glada de blir över att få kläder!!
Ja dessa köpte jag också till mig.
Lite billigare lyxvariant. 39 kr på Vero Moda!
Helt i min smak ;)
 
Sen var det snabba ryck efter kvällsmaten (som då var att värma gårdagens soppa) Sen skulle vi på kalas till Andreas systerson som fyllde 1. 
Underbart god tårta som Martina hade gjort!
En trött Axel med mamma Martina...
Lukas sabboterar för Erik och Louise... Inget ovanligt när det gäller honom!
Blixten McQueen :)
Louise klär verkligen som pirat. Mina barn älskar teater och utklädning..
 
Vi tackar för ett jättemysigt och trevligt kalas :)
 
I fredags var bilen ännu inte färdig.
Jag cyklade till affären medans pappa passade barnen. Kommer till affären och upptäcker att jag glömt väskan och plånboken... Bara att vända om och ner igen..
Trött och yr blev jag.
Inte jättelångt till affären, men nog så tröttsamt..
 
Jag bakade morotsbullar till Lukas..
Samt förberedde med massa matlagning inför Lukas helg hos mormor och morfar.
Foodprepp ;)
Det tar ju hela dagen att fixa allt och lägga i matlådor. Skriva ner allt, väga upp, mäta, steka, koka, laga, mixa, blanda ja allt som behövs. All medicin, sondmat, slangar, yoghurt, kräm, dryck, godis m.m
Det är mycket som ska tänkas på.
Louise blev hämtad av Andreas på dagis och de begav sig mot Åhus för att sova där. Det blev tacomys hos hans föräldrar och Louise fick bada.
De myste till Let´s dance och Louise fick kela med chinchillan... Hennes lycka var total!
Jättelycklig.
 
I tisdags när jag jobbade kväll hade han henne hemma och åkte till stan och köpte spel till barnen till hans x-box, de mumsade på mjukglass och Andreras lagade mat till honom och Louise. De hade mystisdag medans jag jobbade och mormor passade Lukas!
 

Efter jobbet i lördags vilade jag en timme och sen var det dags att göra sig iordning för utgång med Jenny m.fl.
10 tjejer var vi.
Det bjöds på oerhört gott plockbord!
Jag och Jenny
Ego me...
Vi hade kul ute men jag blev trött och sen ställa fram klockan och ja halv fem somnade jag..
Okej, slumrade till en stund på Harrys innan vi åkte hem ;)
Småbarnsförälder som man är, blir man trött för ingenting..
 
Mådde prima i söndags, solen glassade och livet kändes underbart.
Jag och Andreas körde hem till mina föräldrar där båda barnen befann sig. Vi spelade lite bandy med barnen och njöt av solen. Underbart väder. Sen skulle Louise på sin dans och jag och Andreas körde hem och njöt av vars en glass innan hon skulle hämtas igen och jag bege mig mot jobb...
 
Älskar dig sååå mycket Andreas, fast att det inte alltid märks...
 
Jag njöt i solen och sket i städningen, DET ni, är stort för mig, att släppa alla måsten och leva i nuet. I söndags funkade det ypperligt!
 
Igår var det dags för provtagning för Lukas och pac:en skulle spolas. Inte använd sen i slutet av december och den ska spolas var 12:e vecka om den inte används. Men Lukas har ju mått bra och inte haft höga värden så den har varit oanvänd ett bra tag.
Tur i oturen var ju att det var massa prover som skulle tas (görs några gånger om året) och det går inte att ta bara med stick i fingret. Så det var perfekt att ta proverna från pac:en innan den spoaldes. Hur nimnt som hest!
 
Gillar sjukhus denna knatten.
Men han blev jätteledsen, gillar inte nålsättning, men det gick bra och han fick presenter såklart. Även av mig på maxi.. en boll, oj vad otippat att han valde det.. haha
 
Sen på em var ag hos en fysioterapeut med min rygg.
2 timmars knådande och sträckning, massage, rättat till. Jag var lite sned i ryggen.
Han var underbart bra. Gjorde enorma underverk. Kändes så skönt i kroppen efteråt, dock yr och illamående.
Jag har ju problem med nacke och rygg emellanåt. Stress framförallt och han hittade många punkter på mig där stressen satt sig. Gud vad han hittade punkter. Jag slappnade av som jag aldrig gjort förr, kände mig lugn och kunde inte förmå mig att stressa bara.. Det rekommenderar jag alla som har problem med ryggen att gå till honom. Hör av er så vidarbefodrar jag hans namn!
 
Igår kväll bleb det ny rätt igen. Andreas hade bestämt kyckling och likaväl där var jag trött på det vanliga..
Så jag gjorde kyckligrullader i dragonsås! Även det receptet hittat på kokaihop.se
 
Åhhh vad gott det blev.. galet gott!! till slut, jag var yr och trött och gjorde lite fel och missar men det rättade till sig till slut.
Vi hade pizzasallad, grönsallad till. Inga kolhydrater som potatis, ris eller pasta, ska försöka låta bli det..
Minska i alla fall!
 
 Idag var en ledig dag hemma, skönt.
Strax över 20 kubik bränne kom hemlevererat i en stor container...
Den första tvätten som hängs ute för i år, underbar känsla!
Barnen lekte i sandlådan. Så himla fina i sina syskonmatchande mössor som duktiga Mia har gjort.
Jag gillar dom megamycket!! :)
 
Sen var det Tabata träning för mig och Andreas hade fotbollsträning. Snälla mamma passade barnen.
 
Nej nu är det läggags, jobb i morgon bitti..
Zzzzz
På återseende!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0