Tur Lukas har knapp!

Då var denna onsdagen snart slut.
 
Frukosten gick bra. Fick sin Losec innan frukost och sen denna brickan var efterätten.
Hur glad är man inte över att Lukas har knapp ;)
 
From idag var det antibiotika i knappen. Flagyl och Bactrim. Även sitt Valin (som han får dagligen), niferex och natruim fanns på brickan.
Ronden kom och allt verkade bra. Ta nya aminosyror i morgon och nytt HB och CRP.
 
Är alla värden bra så åker VI HEM I MORGON EM!!!
 
Men naturligtvis kräktes han en stund efter han fått flagyl, niferex och valinet.
Fick ny frukost även idag och nytt flagyl.
Läkaren strök nifrerexet och även natriumet. Då de är kräkvänlga mediciner.
Ja flagylen också men den måste han ha!
 
Att han har lågt blodvärde kunde bero på den kraftiga infektionen han har haft. Att kroppen lagrat järn i benmärgen och jobbar just nu med infektionen. Kan vara att det höjs när han är bra igen.
 
Det som är planerar inom kort är just nu;
  • Att ta HB vid nästa provtagning i Kristianstad för att följa upp blodvärdet.
  • Antibiotika i 10 dagar from idag.
  • Återbesök hit till kirurgen efter 10-14 dagar för att se hur allt verkar och ser ut efter OP.
  • Planerat att jag ska vara hemma april ut med Lukas för att hinna återhämta sig ordentligt.
Efter denna långa antibiotikaperiod så har den slått ut alla kroppens goda bakterier och behöver bygga upp lite nytt immunförsvar. Behöver komma igång och kunna springa och leka ordentligt igen, även maten måste fungera och magen är ännu känslig, för framförallt paprika.
JAG behöver återhämta mig efter denna persen kan jag säga. Dålig sömn, dålig kost, ingen motion, ingen friskluft, humöret tryter och orken minskar.
 
Dessutom är man mer eller mindre begränsad på hela avd. Här har varit en multiresistens bakterie, som är farlig och som sätter sig i sår. Upptäcktes igår.
Lukas fick igår byta alla plåster som han fått nya i måndags för att de måste ta odling på alla barn med öppna sår. Lukas var INTE glad igår kan jag säga. Plåstret på PAC:en är det värsta som finns. Så ont det gör och huden som är så känslig precis vid armhålan.
 
Nu ska jag snart sova, längtan till hemmet, familjen, vännerna, sängen, luften och framförallt Louise är enorm just nu.
Snälla ni där ute, håll hoppet med mig att Lukas inte kräker och att värdena är bra så vi kan komma hem.
 
Nej plikten kallar innan läggdags. Matdroppsblandning!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller tummarna för din lilla kille så att ni får åka hem! :)

2013-03-28 @ 08:28:08
Postat av: Evelina Sidenbäck

Visst är de helt sjukt egentligen hur våra liv ändrats efter att vi fått våra fina pojkar. Ett helt annorlunda liv. Ett liv som iaf skrämde mig innan pga okunskap. MEN som samtidigt...trots allt elände blivit helt fantastiskt. MEN jäklar va trött jag är på att ens barn ska må dåligt. Asså jag kan ta de här med vaccinationssprutor o maginfluensa... Men de liv våra grabbar lever?! Visst vi kan göra de till de bästa i alla lägen... men om de ändå fick vara som andra barn <3<3

Stor kram till er o hoppas ni har en fin påsk <3

2013-03-31 @ 08:06:55
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0