Långfredag!

Vi kom hem igår em och hann med att hämta ut Lukas 2 antibiotikasorter på apoteket också.
Var hemma vid 15.30 
Kan säga att det var den skönaste och härligaste känslan jag varit med om på lääänge.
 
Meeen som väntat blev det smått kaos.
Nattningen var värst men pappa var kvar. Han och mamma var här och hjälpte mig komma iordning och passade barnen så jag kunde nerom affären och storhandla!
Det ekade smått i kylskåpet.
 
Jag och pappa avslutade kvällen med vars en capriciosa köpepizza a la ICA. Mycket god och några gals Lasse Stefanz rödvin! Åh vad gott det var och som jag längtat efter att få äta i mitt eget hus..
 
Nåväl..
Dagen idag. Långfredag började bra.
Fick efter vår frukost lite besök av Lukas stödfamilj som hade massa presenter med sig och god dricka till mig.. Vi fikade och traggade i vanlig ordning, sånt man saknat massor på sjukhus!
 
När Lukas sen vilade middag så passade jag och Louise på att pyssla.
 
 
 
 
Vi målade glasägg att hänga i påskriset
 
Första året som jag inte påskpyntar. Det blir påsk ändå och lite av min stress försvann med det...
 
Dukningen inför kvällen!
Louise påskpyssel fick så klart dekorera bordet!
 
Lukas äter lite grönsaker
 
Såå gott med vin!! Skål på er!
 
En av mina fina, älskade, saknade vänner kom på middag ikväll.
Som jag längtat...
Bjöd på Fläskfilé a la Jacob med ris och sallad. Mumsigt värre!
 
Det blev mys med stora ♥
 
 
Lite egobilder!!
 
 
 
Lagom road av att sitta och vänta på att Lukas ska somna. Tar tid att komma in i rutiner igen..
 
Sen kom även fina Mia och vi fortsatte temat mys och tjejsnack.
När väl barnen somnat åkte efterätten fram.
Chokladpannacotta med färska bär. Åhhhh vad gott det var!
 

Lukas äter ca bara halva portioner och det är ju lite svårt. Lever mest på yoggi och lite kräm m grädde.
Så det blir ju även matdropp då kcal blir svårt att få in.
Har kräkt en del sen vi kom hem. Tar väl tid för magen att komma igång igen vilket jag vet men tycker är jobbigt.
 
Hade det varit ett "vanligt" barn hade det varit jobbigt men i Lukas fall med hans grundsjukdom blir det sååå mycket värre. Då kosten är i största del hans behandling och när han inte vill/kan/orkar äta blir det bekymmer. Han måste helt enkelt och äter han inte får han ha matdropp och det är inte det lättaste att ha under många timmar i sträck. Ibland x 24 h. Kräker ofta av det också :(
Önskar ibland att man hade haft det som de flesta andra. att bara kunna ligga i soffan och äta tonvis med glass eller vad som och inte ha några måsten. Det kommer jag aldrig ifrån med Lukas. 
Måste laga mat, måste fixa medicin, måste hit och måste dit..

Bajsar lite men ofta och det svider/fräter i rumpan. Dumma, dumma pencillin.
Han har så hemskt ont i rumpan, stackaren.
 
Hade 38.0 i temp i morse och 38.3 ikväll.
Hoppas det inte är mer skit på gång nu bara... :/
 
Så här ser min plutt ut nu.
Titthålet i naveln och snittet där de tog ut blindtarmen! 
Stygnen trillar av tids nog och det ser fint ut!
 
 
 Och alla som klagar på vädret. Okej det är inte jätteroligt.
MEN vi kan inte påverka det och det viktigaste är att vi har varnadra, att vi är friska och har livet i behåll.
Det finns viktigare saker i livet än att klaga p åvädret.
Nej jag gillar heller inte snön just nu men varför lägga min energi på vädret, nej barnen får den i stället!
 
Då återstår det att se om påskharen kommer i natt ;)
God natt!

Kommentarer
Postat av: Evelina Sidenbäck

Välkomna hem <3

2013-03-31 @ 08:03:20
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0