Internationella kvinnodagen!

Ja nu håller vi äntligen heeelg!
Så skönt efter 3 långa dagar på dagis/jobb. 
Sitter nu i lugn och ro här en stund.
Hämtade barnen och var hemma vid fem.
Fullt ös med laga leverkorv, potatis och sås.
Gör alltid sås på skyn från korven som stekts i ugnen.
Gjorde jag även idag med redde inte den med mjöl. Tog bara i grädde och köttbuljong och kryddor.
Himmelskt god, väldigt rinnig men vad gör det. Inget mjöl och då känns det mycket nyttigare!
 
Barnen fick lite godis medans jag diskade och eldade i pannan. Samt tvättat. Hej och hå.. 
Lika bra att hålla energin igång för sätter man sig så är det kört. Varit väldigt trött idag.
 
Höll på att krocka på vägen hem idag då jag nickade till vid ratten. Livsfarligt!
 
Lukas läser HM katalogen. Slickade sig på fingret och började bläddra.. Vem har han nu sett göra så. 
Morfar skulle jag gissa ;) Som med allt annat.. Haha
Underbart härligt i alla fall. 
 
Lite fredagsbus när syrran tittar på barnprogram.
Mr här har blivit en riktig mammagris!!!
 
Någon mer än jag som tyckte våren försvann i rykande fart och hösten blåste in över Kristianstad?
Usch var rått och kallt det har varit. Blåst massor.
Frusit ganska rejält får jag säga. 
 
De hade billiga tulpaner på Maxi, 29 kr bunten. 
Unnade mig det då det är Internationella kvinnodagen idag och blir ju inte uppvaktad på något annat sätt ;)
Skämt och sidor, bryr mig inte så mycket om dagen i sig, kändes bara härligt med lite färg och inleda fredagsmyset. Älskar tulpaner! 
 
IDAG har jag varit gottesugen utav bara den. Grr.
Har dessutom haft inköp till två vårdtagare igår och även två idag.. På Maxi.
 
VAD tror ni det första man ser är när man kommer i ni butiken?
Jo mega bunkrar med billigt choklad.
Åhhh.. tänkte bara;
Stå emot, stå emot.. ser inte, ser inte..
 
Tack för den ICA Maxi ;)
 
Köpte inget och var stolt. Men suget efter choklad har funnits där idag. 
Tänkte att jag skulle unna mig popcorn ikväll när barnen somnat, men nu sitter jag här och orkar minsann inte så det blir inget idag!
STOLT jag känner mig och suget försvann relativt snabbt!
Inget godis på 12 dagar med idag!! :)
 
Snart sängläge faktiskt, trots det är fredag för i morgon vankas det mycket spännande! 
Lillebror ska fira sin 18 års dag och sen blir det övernattning med barnen hos mamma och pappa för mellomys senare på kvällen!
 
Hoppas ni alla har haft en trevlig fredag med massa mys och bus! 
 
Blev bara sååå glad idag när en dagisfröken undrade vad jag gjorde, hon tyckte jag försvann mer och mer. Tyckte det syntes mycket att jag gått ner i vikt. Så roligt att folk ser det för man blir blind på det själv...
Ska bli spännande att se vad vågen visar på måndag :)
TACK, det gjorde min dag! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0