Återbesök i Lund

Jo jag som skulle upp och fixa mig innan barnen vaknade.
Fick ytterliggare ett bevis idag om att det ALDRIG blir som man tänkt sig.
Louise väcker mig kvart i sju, 5 min innan min klocka skulle ringa. 
Myser en stund och går ner strax efter sju.
 Hinner sätta på tv:n till henne och jag tänkte dusscha, nej DÅ kallar någon där uppe; mamma, mamma..
Jaha, nästa unge vaken.
 
Jag som brukar få väcka båda mina barn dagligen.. Varför ska de just vakna själva idag och tidigt dessutom?
 
Nåväl vi kom upp allihop åtmindstone!
 
Dagens; Jeans HM, Linne Gina, Top Gina, Skinnjacka Only

Kändes så otroligt skönt att slippa vinterjackan och på med skinnjackan, sooooom jag längtat!
Nu spenderade jag ju mesta tiden i bilen, och där var det lagom med skinnjackan!
 
Vi landade i Lund strax före lunch för ett besök på ca 15 min.
Jo men köra 10 mil fram och tillbaka är fantastiskt skoj om ni frågar mig..... :/
Det såg och kändes bra ut på magen. 2 stygn kvar som irriterat Lukas och de drogs bort. 
Att han åt, bajsade och lekte som vanligt var goda tecken :) 
Skönt att höra!
 
Efter besöket åt Lukas och jag lite lunch innan vi sedan begav oss hemåt igen.
Naturligtvis var det soligt och fint och det firade vi med bilen..
 
Lägg märke till herr linslus där bak ;) Klockren bild! 
 
När vi kom hem hade Lukas fått post i lådan... Lycklig blev han.
 
Det är ju tur att någon i denna familjen får något annat än räkningar ;)
 
Det var hans dagisfröknar och kompisar som skrivit ett jättefint kort om att de saknar honom på dagis och hoppas han kryar på sig snart och kan komma tillbaka. Så fint och rart gjort. Det värmer verkligen och Lukas blev glad att de tänker på honom. Han längtar också tillbaka till dagis :) 
Jag måste säga det igen. Lukas har det bästa dagiset kan nånsin kunde fått. Personalen är fantastisk och lägger ner så mycket tid på honom och aldrig att det är jobbigt.
 
En STOR eloge till Arkelstorps förskola!
 
Det är visst någon i denna familjen som missuppfattat det här med "dock"vagn..
Söt han är, ja riktigt docksöt ;)
Haha, märkligt att den håller för 17 kg klump. 
 
Alla sätt är bra utom de dåliga ;)
 
Nej nu får pannan vara varm nog bäst den vill för nu är jag dödstrött.
Kaoskväll för övrigt.
Bråkiga barn, massa massa disk, städat barnens bombnedslag till rum, ätit massa struntmat, druckit te med fina Mia (inte kaos så klart) 
 
Kvällen var mest irritation från min sida.
Vet inte vad det beror på, men var väl en blandning av trötthet och fel mat. Och besvikelse på vågen som bara visade 0.2 hg ner fast jag kämpade hårt förra veckan :(
 
Hade lite fläskfilégryta och ris kvar som jag hade med mig och åt på sjukhuset.
Sen hos min mormor bjöd hon på knäcke och bara för att det var gott åt man 4 st.
Hemma senare åt jag kräm med mjölk och en hög med finn crisp. (också för att det var gott) Som middag för jag orkade inte laga något, inte ens till Lukas, han fick sin vaniljsås.
Jag är helt slut bara..
 
Sen blev det 5 godisbitar ikväll för jag var så hungrig/sugen på något.. Irriterad men nog för att jag inte blev så där skönt mätt som man blir efter en rejäl god middag!
 
Louise hade 38.7 i morse och hon har varit hängig hela kvällen..
 
Hoppas vakna till en ny bättre dag i morgon och nya tag ska tas!
 
God natt

Kommentarer
Postat av: Evelina Sidenbäck

Skönt att de såg bra ut :)

Lucas har också ett jättebra dagis :) Så skönt att känna att de iaf fungerar som de ska o mer därtill. :)

Svar: Ja det är fantastiskt med bra dagis. Man tycker kanske att det är deras jobb, men det är extra jobb för dom, och för mig känns dom som Lukas andra vårdnadshavare. det är de jag diskuterar med och de känner honom bättre än hans pappa!
Therese

2013-04-11 @ 06:34:33
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0