Host host host

Sitter här med en hostig liten man som kräkt ner hela sig själv, sängen och en stor pöl nedanför trappan..
Han hostar tills han kräker. Nu hade han matdropp som gick också så det var mycket som kom upp och massa slem.
Han har precis fått sina inhalationer så hoppas det släpper lite.
Vi får sitta här och mysa och blogga tillsammans en stund tills hostan lägger sig. Sen blir det tvätta och torka upp kräk och bädda rent.
Kan inte nu då jag inte kan sätta ifrån mig honom. Han är så mammakelen när han är sjuk..
Och vad är bättre än trygghet och värme för ett barn när de är sjuka!
Dumma dumma hosta =(
 
Kvällen bjöd på en liten cykeltur efter maten bort till gammlamormor. Hon var förkyld så vi ville titta till henne lite..
 
 
 
Det blev kaffe för mig och glass till barnen. Louise hade sin fikaburk med sig som innehöll 2 Ballerina marängsviss och 4 Tom & Jerrykex. Lyxfika!
Sista kvällen med mamma får bli lite så där extra härlig.
 
Sen kom Helene och vi hade diskteamstävling.. Jäklar vad det gick undan. Jag diskade så vattnet och skummet flög i köket och hon sköljde. 
Jag har något konstigt med diskhjälp. Alltid när jag diskar så tävlar jag med den som sköljer. Det ska liksom aldrig bli tomt i sköljhon. Haha, vi skrattade för Helene var precis likadan. Men roligt hade vi.
Fler som gör så?
 
Sen blev det lite glass och Breaking News. Kul program det där!
Kändes så bra och härligt med sällskap, man blev liksom så glad, men det blir jag alltid av min fina syster ♥
 
Nu måste vi banne mig börja ta tag i städningen här, jag ska med Louise till tandläkraen tidigt i morgon bitti, och så lite fredagsmys bara vi.. Vad det blir får ni veta i morgon.
 
God natt på er! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0