Afton i Våfflornas tecken

Ja minsann, förra veckan sålde Maxi 1 pkt frasvåfflor för 10 kr..
Billligt, bra och gott, så det var ett självklart erbjudande som åkte ner i min kundvagn!
 
Ikväll, då huvudet var tungt av allt snor som tydligen får plats där inne, barnen trötta och snoriga och jag orkade knappt göra nånting så vad passar bättre än våfflor till kvällsmat.
Jag orkade dock bara 2½ och sen var jag PROPPmätt.
Smakade inte riktigt som det brukar. När man är förkyld så är inget direkt gott.
Hittade även färska, svenska jordgubbar i äffären för 15 kr så det fick det bli till Lukas stora glädje, ja oss andra också så klart!
 
Så vi bjöd hit mormor, morfar och morbror. Moster Helene kunde inte =(
 
Lukas kvällsmat: Vispad grädde, jordgubbar och jordgubbssylt.
Uppmätt och uträknat till hans mängd och han njöt till fullo!
"Dädde" (Grädde) sa han hela tiden!
Lille goe krabaten!
 
Gott och roligt att man får äta själv!
 
 
Frasvåfflor, grädde, drottningssylt och jordgubbar!
 
Jag och mina räknepapper överallt.
 
Jag som räknar ut vad Lukas har ätit/ska äta/får el kan äta.
 
Protein och kcal beräkningar.
Brukar ju äta havregröt på kvällen men i och med att det är lite protein i grädde och jordgubbar så fick man helt enkelt räkna ut och ge en liten del yoggi i stället som komplement till detta.
 
Man känner sig snart som ett mattegeni, men det är väl tur för Lukas som har en så kunnig mamma?!
Eller?!
Ibland känner man sig så där lite extra duktig.
 
Nej nu minsann, upp 04.50 i morgon bitti också för tredje dagen på rad.
Så nu är det sängen som blir nästa tillslag.
 
Återberättar om veckan i både bilder ord i morgon, har varit lite dålig på det i veckan, jobbigt med ett tungt huvud och förkylning och massa förberedelser inför dessa kalla mornar som är, i morse var det bara 2 grader ute.. 
 
Hej hopp, gummiplopp!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0