10 månader =)

Idag är min älskade son 10 månader.
Han är piggare än en mört och glad och sprallar. Man blir så glad.
Var på BVC idag för kontroll. Allt såg bra ut och de tyckte också det är roligt att se honom så pigg.
Han spräckte 10:an på sin 10 månaders dag =) 10070 gr och 75 lång. Stora killen gör mamma stolt!
Sen hem och ta månads kort! En riktig buse idag vill jag lova. Mycket svårare med honom än med Louise..

Lukas 10 månader

Lukas 10 månader

Lukas 10 månader Jätteglad

Lukas kasar i fåtöljen

Lukas busar

Han bara busar och tänkte fly från mig... se här:

Lukas tramspelle

Lukas på väg ur fåtöljen

Lukas tittut från stolen

Snacka om vilddjur ;)

Sen hem och fixa och dona som vanligt, sen började det närma sig lunhdags. Och idag tänkte jag vara duktig nu när jag är så glad och har massa energi.
jag lagade 3 portioner pasta och squash med grädde.
Det blev större mängd 140 gr per portion. MEN, hör och häpna. Det gick på ca 50 min. Han tramsade lite som hör till vanligheterna men det gick. Sen har han börjat med anamix gel i stället för 120 ml "välling". Blandar 6 gr pulver med 10 ml vatten. Går mycket lättare och man slipper nappflaskan. Skönt!!!! Tog 1 timme hela målet. Jag blev så glad. Skruvade upp radion och låten Hollywood Hills med Sunrise Avenue spelades. Jag dansade och Lukas bara log och skrattade. Han var så nöjd! 
Jag kände mig överlycklig!!

Pasta, squash och grädde

Pasta och squasch med grädde. Ser gott ut!

Sen somnade han i vagnen ute på mindre än 5 minuter. Sover forfarande (sovit i ca 1 timme redan) och strax ska Louise hämtas och sen blir det mys ikväll. Ska försöka springa en runda senare om jag kan få barnvakt.   


Kommentarer
Postat av: Linda

Du är så duktig Therese :)

2011-05-05 @ 15:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0