Vilken dag!

Herre jisses vilken dag!
Händelserik och en megahulligan ;)
Hämtade barnen hos mormor och morfar (de sov där inatt) vid lunch tid. Jag käkade lite frukost där.
Direkt vi kom hem blev det en rask promenad i den stekande hettan med barnen i ca 1 timme, 55 min för att vara exakt.
Jobbigt och varmt var det men jag valde en skogsrunda där jag kunde walka på i bikini överdel =)
Man får passa på att bättra på brännan det lilla man hinner med =) Förena nytta med nöje, det ni!!! =)
Sen hem och äta och ta det lite lugnt.
Sen blev det filmtajm; Teletubbies valde Louise idag.
Samtidigt busade jag och barnen. Lukas skulle pilla på allt som hade med förstärkaren och videon att göra. Jag vet inte hur många gånger jag "babbade" honom. Sen skulle helst alla cd-skivor dras ut. Riktigt bushumör hade han. Och temperament. Blir så arg när man säger till honom.
Sen flög Louise flygplan på mig och han blev hysteriskt ledsen. Louise fick inte vara när mig. Så fort jag släppte ner henne kröp han och slängde sig över mig på golvet, sa mamma, mamma och bara grät och var alldeles förtvivlad. Sen kröp vi runt i hela huset och lekte titt ut. DET storgillade han och snabb är han!!
När vi busade i tv-rummet tittade han hela tiden ut mot hallen och blev ledsen och förtvivlad, det kändes som att han trodde det kom någon och att han blev rädd. Men där var ingen.. Spöken möjligen?!
Vi busade länge, sen blev det kvällsmål.
Louise fick yoghurt med rispuffar och Lukas åt havregrynsgröt med äppelmos. Det gick jättebra!! kanon!
Sen lekte barnen en stund så jag kunde damma och dammsuga ovanvåningen och trappan.
Sen la sig barnen och jag torkade golvet.
Så skönt att ha ett plan klart.
För er låter det säkert löjligt att jag är glad över det, men för mig är det STORT att över huvud taget hinna med att städa nångång.
Sen lilla toaletten hann jag också med.
I morgon ska Louise hjälpa mig, blev så ledsen för att hon inte fick ikväll. Så i morgon blir det städdag på nedre plan!
Lukas reste sig upp i spjälsängen för första gången idag, lycklig var han allt!!! Busunge nr. 1

Idag är det 1 år sen Lukas fick sond i näsan. Den 11 juli förra året åkte vi in för amningsproblem och den 12 fick han sonden. Så jobbigt att se.

Lukas fått sond

Närbild på sonden

Man minns det som igår, ganska otäckt! man var ju helt förkrossad över sonden. Han såg ju så sjuk ut. Men nu i efterhand var ju sonden det minsta bekymmret. Han hade ju så mycket mer slangar och sladdar som var värre.
Men gud vad man grät och grät. Och bara en förälder fick sova där. Hade ju gärna önskat båda kunde varit där. Det var tufft för oss båda, ingen var van vid detta.
Denna hemska väntan på alla prover och ovissheten hela tiden om varför han inte ville äta utan bara sov.
Lilla älskade gosse. Så mycket som hänt på 1 år. Nu är du aktiv och pigg och en riktig buse. Ser inte sjuk ut det minsta.
Är så oerhört tacksam till alla läkare, sjuksköterskor och undersköterskor på CSK i Kristianstad och Lasarettet i Lund för all hjälp. Underbar service och otroligt duktiga!
Lukas kommer alltid vara tacksam för att ni hjälpt honom.
Han blir ju glad varenda gång man kommer in på provtagningen på CSK. Skrattar och är så glad när ssk:orna kommer. Han gillar verkligen er ♥ 

Nej nu ska jag sova så man orkar städa i morgon sen blir det även ett möte på em!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0