Foodprepp

Så härligt med lov. 
Louise blev hämtad vid 9 med frukosten i handen och det väntade en dag i Vångabacken för henne med Minya m.fl.
Hon hade varit lite i skidskolan och sen hade hon tom åkt knappliften och åkt i stora backen. Så stolt hon var och berättade allt hon lärt sig. Hon var inte hemma förrän vid 17. Man blir så varm i mammahjärtat. 
Tackar så hjärtligt för all hjälp idag. 
Så underbart med vänner som ställer upp för Louise skull när lillebror är dålig. Så hon får hitta på roligheter ändå. Även Lukas stödfamilj som jobbade i backen hjälpte till. Så tacksam för denna dag, både Louise och jag! 
 
Ikväll tog jag mig ett cirkelpass hos Tisse och svetten flödade minsann. Himla högt tempo idag!! Men roligt :)
 
Har nu foodpreppat inför mina 3 kommande långa arbetsdagar. Tisdag, onsdag och torsdag.
Även fixat med Lukas mat och mediciner inför morgondagen, då morfar är hemma med sjuklingen. Han erbjöd sig själv och det är tacksamt.
Jag har verkligen inte tid att vabba nu. 
Louise ska till kompis imorgon så Lukas och morfar har egentid. 
Kan tänka mig att det blir krokodiljakt :)
Deras favoritdjur och morfar har en riktig uppstoppad hemma. De brukar mata den. Vilken härlig fantasi, Lukas älskar den. 
 
Mina matlådor består av kycklinggrillkorv, bönpasta och hericot verts.
Jag som älskar korv är detta ett bra alterbativ. Denna gjord av kyckling är både godare, nyttigare och den smakar mer.
Bönpastan är god och innehåller massa protein. Och lite grönt är ju nyttigt det med.
 
Efter duschen gjorde jag mig en kopp te och tittade på Sofias änglar, gud vad jag älskar det programmet.
Riktiga änglar. Vilka hemska saker många familjer råkat ut för. Jag gråter till varje avsnitt och blir så glad över den fina hjälp de får. All kärlek till de som drabbats av dessa fruktansvärda saker i livet. 
 
Godnatt på er och sov gott trots fullmånen 
 
 
Trackback
RSS 2.0