20 December, en dag med massa aktivitet

Knappt sovit mer än 2 timmar inatt.
Louise kom upp i natt och ville sova hos mig.
Hostat som attan och dessförinnan vaknade Lukas och verkade illamående men kräkte aldrig.
Sen ramlade han ner från min säng och jag vaknade av ett duns.
Sen fick jag hämta papper och torka Louise näsa för den bara rann hela tiden.
Ja en värdelös natt för oss alla tre..
 
Punkt 1:
Dagen började på CSK för provtagning där Lukas gav barnavdelningen ett julkort och han fick present av dom.
Riktigt gulligt och han blev så glad.
Personalen är underbar och Lukas (och jag) trivs alltid.
TACK alla ni fina människor som tar hand om Lukas alltid ♥
Bestämde att öppna idag och ha lite glädje denna dag då det blev hemmamys då båda barnen varit vakna mesta delen av natten. (OCH deras mamma.. zzzzzz) Louise hostat massor och Lukas vaknade av det.
Spännande...
En mysig kudde och en sagoCD.
Jättebra saker!
Invigning direkt!
 
Punkt 2:
 
 
Dag 20:
Vars en pixibok
 
 
Punkt 3:
Iväg och köpa julgran med morfar som behjälplig medarbetare!
Louise drar sin och Lukas gran...
Lukas drar den stora kungsgranen!
På väg hem (från grannen)
Barnens gran!
Synd man inte får med det härliga sken den ger, på bild.
Oerhört fin och barnen är så stolta.
Jag drömde alltid om att ha en egen liten riktig gran på mitt rum när jag var liten, men så blev det aldrig :(
Kul att kunna leva upp till det via barnen och se deras glädje!
Jag älskar mina underbara barn och vill så gärna göra allt för dom!!
Mer än man orkar.
Dags att pynta stora granen...
Lukas mest begistrad i pom poms:en.. haha...
De kallade smällkaramellerna för det.
Mina sen pysseldagarna i skolan... Den som spar, den har! 
KLAR!!
Äntligen julmys även i detta hem!
Doftar underbart av äkta gran.
Aldrig att en plast kommer in i detta hus!
 
Barnen har gjort vars ett julpyssel på dagis..
 
Lukas detta hjärta..
Jag blir så stolt och glad att hjärtat smälter.
Så fint allting är som barnen gör!
Louise hade i uppdrag att ha med en gammal lerkruka.
Detta blev resultet!
Helt fantastiskt fin och vilken fantasi de har, de små barnen! Eller stora barnen kanske låter bättre..
 
 
Pappa/Morfar var här ikväll också och vi lagade köttfärslimpa tillsammans och åt med mamma och lillebror som kom senare.
Gott och trevligt med sällskap.
Lukas har hagt lite feber idag och vi bestämde att det blir hemmadag i morgon med för båda så vi inte drar på oss något till jul!!
 
Många knop idag och nu är man trött.
Strax sängläge och ladda inför fredgasmys och hoppas barnen frisknar på sig..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0