Pumpkin bolognese

Igår såg jag ett väldigt inspirerande inlägg hos Yayanaomi.
Ni hittar det HÄR
Jag tänkte att detta vore kul att testa till min dotter som är lite petig med maten. 
Vi hade egentid igår och vi tillagade detta tillsammans och hon dukade så höstigt med halloweentema. 
Vi bjöd in morfar på middag som blev glatt överraskad.
Vi spelade en omgång UNO och Louise njöt av att få tid med oss utan lillebror som hela tiden bråkar. 
Det blev gott och festligt en helt vanlig måndag. Dukade med finporslin och bestick och det smakade helt plötsligt lite festligare.
Jag körde tjejerna till dansen och tog en 4.5 km pw under tiden. Så skönt att bara ut och rensa huvudet och alla tankar. Det var bara 7 grader ute och det kändes, det var svårt att få upp värmen. 
 
Jag har fått tillbaka tröttheten som jag hade innan.. Utmattningsdepressionen. Kännt ett tag nu att den smyger sig på. 
Förra veckan lagade jag nog inte middag en enda dag.. Orkade helt enkelt inte.. 
 
Kände av kristallerna i torsdags och det forsatte över helgen. 1 år sen jag hade bekymmer sist. Även ett tryck på vänster sida av bröstet. 
Så jag bestämde mig att vara hemma denna veckan. Att lyssna på kroppen.
För att inte riskera att hamna djupt där nere igen så tar jag en paus 1 vecka!
Tycka vad man vill men för mig är det STORT att lyssna på kroppen i tid. Något jag tränar på dagligen!
Har varit mycket nu ett tag; Jobbet, pluggandet och situationen hemma. 2 barn med olika bekymmer/problem/diagnoser, samt sig själv.
 
Idag skulle jag bakat fröknäcke, men orken var som bortblåst när jag vaknade i morse...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0