Tung dag

Idag är en oerhört jobbig dag..
För några veckor sen gick min älskade arbetskamrat bort. 56 år gammal.
Jobbade många år ihop och det är en av de bästa kollegor man kan ha. Tomheten och saknaden är enormt stor. 
Idag var jag och 2 andra kollegor på hennes begravning.
Det var det jobbigaste jag varit med om. Samtidigt känns det bra att ha närvarat och hedrat minnet av henne. 
Att gå fram och lägga sin handbukett och säga några ord var så oerhört tungt och jag blev skakig efteråt.
Det var svårt att förstå att denna fina människa låg i den kistan..
Allt var så fint och vackert. Massa vackra blommor, hon som älskade blommor.
Det var ett par som spelade och sjöng jättefina låtar.
Tårarna rinner nu bara jag tänker på det.
Vaknade med huvudvärk och den blev inte bättre efter begravningen.
Vi tre kollegor/vänner tog en fika efteråt. Det var skönt att andas ut lite. Välbehövligt!!
 
Var rädda om varandra och lev här och nu. Imorgon kan det vara för sent! 
Nu ska jag försöka sova. Ögonen är svullna och jag är dödstrött.. hoppas komma till ro för jag behöver verkligen sova 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0