Välförtjänt

Nu är jag äntligen klar..
Hållt på i 3 dagar nu med att städa ut julen och då även storstäda huset. Polerat bord, skurat micro, vask och vaskskåp. Avkalkat kaffebryggaren. Putsat några fönster, dammsugit under soffdynorna.. m.m.
Riktigt rent och fräscht är här nu!
Så känslan när man sätter sig i soffan 19.00 och precis har hämtat hem en pizza och tar ett glas vin till... Den oslagbar. Lukas och jag hade riktigt fredagsmys till Familjen Rysberg och sen Wild kids.
Det var så härligt och jag njöt verkligen av pizzan. Den var jag minsann värd. Har knappt haft tid att äta idag så jag var vrålhungrig.. 
Då kanske ni undrar vad Lukas har gjort hela em.. Jo spelat tv-spel.. Tacka vet jag tv-spel när man behöver få saker och ting gjorda!! Vi tog ju trots allt en promenad idag. Jag har sjuuuuk träningsvärk i baksidan på låren sen i tisdags så kände inte för nån jättemånga idag. Men komma ut behöver man så jag bestämde mig för att gå ner och hämta Lukas på skolan. Det var inte populärt.. haha 
Men det gick bra till slut. När vi kommit halvvägs så ser han burkar och cigarettpaket på marken. Han stannar och säger: Sånt får man inte slänga i naturen! 
Så han började plocka upp. Han sa att tänk om en fågel kom och åt på det och den dog och inte kunde flyga mer. Tänk om det var en fågelunge.
Han är så klok och mån om allt min lille kille. 
Så vi plockade upp det vi hittade och tog hem och slängde. Han ska köpa skumtomtar för pantflaskorna!! Det får vi ordna imorgon :)
 Livet är fantastiskt. Trots min trötthet som kommer och går och mitt mående som går upp och ner så lever jag i alla fall ❤ Är oerhört tacksam för varje dag jag får spendera med mina älskade barn. Louise åkte till sin pappa idag så jag och Lukas har helgen för oss själva.  
Imorgon kommer äntligen Lukas stödfamilj hem från Thailand. Det har varit 5 långa veckor men det har på ett sätt gått ganska snabbt ändå!! Vi har minsann saknat dom massor :)
Lev livet nu, det går inte i repris! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0